Macamana Mahu Cari Supplement Yang Selamat

Disebabkan banyak sangat makanan tambahan dipasaran, masyarakat dah makin confuse yang mana satu yang selamat. Persoalannya, ,macamana kita nak claim kata supplement itu selamat?? Sebab masih ada yang dah lulus KKM dan dah diiktiraf pengilangan GMP,  tapi masih bermasaalah dengan adanya bahan terlarang dalam produk!

Maka, ramai yang buat konklusi semua supplement adalah TAK SELAMAT. Lagi dahsyat, bukan setakat buat konklusi, tapi memburukkan lagi supplement itu sendiri.

Memang terdapat ramai doktor yang kurang bersetuju dengan pengambilan supplement. Ini disebabkan terlampau banyak kesan buruk daripada kesan yang baik pabila kita mengamalkan supplement. Sebab pengguna pun kena tahu, supplement dipasaran tu, ada pelbagai jenis. ada organik, ada yang neutral ada juga yang sintetik! Maka dengan itulah, banyak isu berkaitan supplement.

Persoalannya..

Betul kah semua supplement tidak selamat?

Isu kesan supplement ini bukan setakat di Malaysia, tapi juga didunia.  Atas sebab itu, isu ini telah menarik perhatian seorang doktor yang bernama Gladys Block. Dia merupakan seorang doktor yang terkenal dalam nutritional research dan epidemiologi.  Akibat terlalu banyak cerita yang meragukan keatas supplement,  beliau berminat untuk membuat kajian ke atas multinational company yang mengeluarkan supplement. Banyak company dia approach, tapi semua menolak. Dan akhirnya, satu satunya company memberanikan diri iaitu Shaklee. Shaklee telah bersetuju untuk membenarkan supplementnya dikaji oleh Dr Gladys.  

Perjanjian telah dibuat. Segala keputusan yang keluar hasil kajian Dr Gladys akan di hebahkan tanpa mengambil kira prestasi Shaklee. Makna kata, kalau lah keputusannya berkata supplement Shaklee itu mempunyai kesan buruk, maka Dr Gladys akan inform pada satu dunia!!

Roger Barnett  (CEO Shaklee) asalnya turut rasa takut, mana tidak, seandainya keputusannya menunjukkan supplement Shaklee itu memberi kesan buruk, semestinya supplement Shaklee akan mengalami kemerosotan. Atas keyakinan dan pengalaman beliau yang telah menggunakan Shaklee, beliau bersetuju dengan Dr Galdys. Cerita pasal guna Shaklee, Roger Barnett telah berjaya merawat masalah asma anak beliau selepas gunakan Shaklee. Dan itulah punca asal dia telah membeli company Shaklee!

Dah setuju, maka bermulalah kajian. So apa hasil kajian?

Hasil Kajian

Hasil kajian inilah dinamakan  Landmark Study. Apakah Landmark Study?

Kalau search kat google tekan Landmark Study akan keluar ni:
.
"The Landmark Dietary Supplement Study: Usage patterns, health, and nutritional status of long-term multiple dietary supplement users: a cross-sectional study."
Oct 24, 2007.

Landmark Study ini adalah, kajian yang melibatkan kesan jangka masa panjang menggunakan supplement. Dalam kajian Dr Gladys, beliau telah mengasingkan 3 golongan iaitu:

1. Yang MEMANG TAK MAKAN SUPPLEMENT
(Biru)
2. Yang MAKAN SUPPLEMENT BRAND LAIN
(Merah)
3. Yang MAKAN SUPPLEMENT SHAKLEE
(Hijau)


Keputusan Landmark Study

Daripada graf tersebut, kajian ini menunjukkan, risiko utk orang dapat penyakit seperti Diabetes, Masalah Jantung & Stroke adalah lebih tinggi daripada orang yang tak makan supplement langsung.

Maka betul lah ada doktor cakap, kenapa supplement tak elok!!

TETAPI, keputusan MEMBUKTIKAN juga yang Risiko golongan yang MAKAN SHAKLEE, adalah SANGAT SIKIT untuk mendapat penyakit merbahaya!
.
Jadi tak boleh la nak pukul rata,  kata yang semua SUPPLEMENT TAK ELOK. Sebab supplement SHAKLEE telah TERBUKTI BERKESAN DAN BERKUALITI.  Ini telah dibuktikan melalui kajian, bukan setakat di claim oleh pengguna atau distributor.

Kalau anda tak makan supplement pula, hanya bergantung Real Food. Daripada  graf ni, risiko dia tetap tinggi juga untuk dapat penyakit. Bak kata seorang doktor, kalau mahu bergantung semata mata pada makanan, boleh! Tapi untuk 50 tahun lepas. Sebab kualiti makanan kita zaman sekarang berbeza dari zaman dulu. Jadi tak salah untuk anda memberanikan diri mengambil supplement, tetapi haruslah memilih supplement yang betul.

So, uolls.. Macamana? Supplement apa yang uolls guna? 

Selepas ni, carilah supplement yang ada kajian secara details. Dan buat masa ini, memang hanya Shaklee yang ada kajian Landmark Study ni. Kajian sahih berkaitan kesan masa panjang kalau kita menggunakan Shaklee. Supplement yang baik itu, bukan cepat kesannya, tapi bagaimana prosesnya. Supplement itu bukan ubat, yang perlu kesan yang cepat. Tapi proses penyembuhan itu adalah secara perlahan lahan, mengikut keadaan pengguna. 

Kenapa Landmark Study itu penting?





Ini keputusan kajian yang telah di publishkan secara terbuka. Kalau nak lagi details boleh refer pada journal ni👇

Kajian Bukti Keputusan Supplement Shaklee Selamat

Kalau nak ringkasan boleh baca sini:
👇
http://www.landmarkstudy.com/

Nak tahu lebih..boleh contact saya terus! So carilah supplement yang ada Landmark Study!

FAR
0125716112
Trusted Distributor Since 2013

#tsunamishaklee
#landmarkstudy
#shakleeeffect
#liveamazing
#shakleeportdickson
#pengedarshakleeportdickson
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment