Air Isotonik TANPA GAS Mampu Memberi Kesegaran Semasa Puasa

Minuman isotonik memang sering menjadi pilihan pada mereka yang kerap bersukan Ini adalah kerana, minuman isotonik dipercayai dapat mengekalkan bendalir dalam badan setelah penat bersukan. Tak kurang dengan itu, minuman isotonik juga dikatakan sangat sinonim dengan demam denggi. Apakah kandungan air isotonik yang boleh memberi kebaikan pada atlet dan pesakit denggi?




 Air Isotonik

Air isotonik adalah air yang mempunyai gabungan air, gula dan elektrolit. Ianya sangat sesuai untuk sistem hidrasi manusia. Elektrolit adalah sejenis komponen yang mampu menjana tenaga dalam badan manusia. Lebih mudah lagi, elektrolit adalah hasil gabungan daripada sodium, pottasium, kalsium, magnesium, klorida, fosfat dan juga air. Bila badan manusia mengeluarkan peluh yang sangat banyak, ataupun air yang sangat banyak, ini akan menyebabkan dehidrasi ataupun kekurangan air. Keadaan ni, sekiranya berlarutan boleh jadi pitam dan sangat lesu. Macam orang cirit-birit dan muntah-muntah. Dalam keadaan macam ni, minum air putih yang banyak sangat digalakkan. Maka air isotonik sangat sesuai kerana ia berperanan untuk mengekalkan bendalir dalam badan, walaupun tidak mampu meminum air yang banyak. Macam doktor bagi air perisa oren kalau kita cirit birit tu. Sama la tu konsep nya!




Air Isotonik Tanpa Gas

Ada ke air isotonik tanpa gas? Biasanya kita dikenal kan dengan air isotonik yang bergas kan. So, hari ni, saya nak cerita pasal air isotonik yang TIADA GAS! Ianya dikenali sebagai Performance Drink Shaklee. Performance Drink telah digunakan pertama kali pada tahun 1980 ketika membantu projek penerbangan Daedalus. Penerbangan yang berkuasa manusia  yang terjauh iaitu 72 batu.




Selain dari itu, Performance Drink banyak digunakan sebagai minuman oleh para altet di America Syarikat, angkawasan NASA dan ramai pengembara termasuk pendaki Everest! Performance Drink ini telah melalui ujian klinikal  dan berjaya membuktikan rumusan nya mampu meningkatkan tenaga otot sebanyak 6 kali ganda berbanding produk lain dipasaran! Performance Drink juga mempunyai 67% sumber tenaga dan memberikan 3 jenis karbohidrat dengan segera.

Ini perkongsian mangsa gempa bumi di Nepal semasa pendakian ke Everest. Mereka adalah team UTM yang ingin mendaki ke sana. Alhamdulillah semua mereka terselamat. Mereka juga ada membekalkan Performance Drink semasa pendakian kesana.


Performance Drink Shaklee

Antara kebaikan Performance Drink, ianya adalah:
  • Tiada bikarbonat( tak bergas)
  • Kurang gula
  • Mempunyai kandungan elektrolit yang lebih tinggi berbanding produk lain. Lagi lama KURANG DAHAGA
  • Senang diserap kerana kadar kepekatannya sama dengan darah manusia.
  • Campuran OPTI-LTYE mampu memberi tenaga segera.
  • Tiada perasa tiruan, pemanis atau sebarang pengawet tambahan


Siapa Lagi Yang Sesuai Minum Performance Drink

Selain daripada altet dan pesakit denggi, performance drink juga sesuai untuk:
  • Ibu menyusu
  • Puasa (Semasa bersahur dan berbuka)
  • Cirit-birit
  • Muntah-muntah
  • Pesakit Gout
  • Mereka yang kurang minum air
  • Sakit kepala dan migrain
  • Demam
  • Sesuai untuk kanak-kanak
Yang penting, Performance Drink dapat menggantikan minuman isotonik yang bergas seperti yang ada dipasaran.


Pengalaman Saya.

Saya pertama kali mencuba Performance Drink semasa menyusukan Qistina. Risau sangat rasa haus yang melampau akan menggangu aktiviti harian saya, saya mencuba Performance drink sebagai minuman semasa sahur dan berbuka. Pendek cerita, tak minum air lain pun takpe, janji saya dapat minum segelas performance drink masa tu. Memang perubahan sangat ketara, sebab saya mampu mengajar dalam jadual yang sangat-sangat padat dan kekal segar untuk lakukan sessi pum susu.  Tapi untuk menyusu saya ada amalkan ESP. Boleh baca pengalaman saya disini ye: Pengalaman Menyusu Semasa Puasa .Saya memang sangat bersyukur, dan terus berkongsi kebaikan itu dengan semua ahli keluarga saya. Alhamdulillah, semua mengalami pengalaman yang sama, iaitu bertambah segar dan tak lesu! 



So, takperlu tunggu lagi, jom dapatkan Performance Drink untuk kesegaran harian anda dan pastikan puasa anda akan lebih ceria!!


Far 
0125716112
Fbpages: Supplement Farqistina
Instagram: Farqistina


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment