Anak Kerap Demam, Atasinya Dengan Bijak


Sesiapa yang jadi ibu, mesti sudah terbiasa dengan masalah anak demam. Anak demam itu perkara biasa. Tapi kalau, anak kerap kali demam itu memang agak luar biasa!

Anak demam, Mak pening

Saya nak cerita kisah yang berlaku kat saya. Sejak awal tahun ni, Qistina memang kerap sikit demam. Selang beberapa bulan, mesti demam. Saya memang agak susah hati, sebab situasi macam ni, dah lama tak berlaku. Sejak dia berusia 2-3 tahun, memang susah sangat tengok dia demam. Fenomena ke klinik tu, memang dah lama saya tak tempuh. Saya memang hantar qistina ke taska.Nak kata sebab taska,  since baby pun, memang dia dah kat taska. Tapi, masuk je 4 tahun, saya hantar ke tadika. Dan sebenarnya sejak tu lah dia kerap demam. 

Saya terfikir juga, mungkin dia demam sebab penat dengan rutin harian yang totally berubah sejak sekolah. Tapi after beberapa bulan still sama. Kalau selsema tu, payah sangat nak baik. 

Solusinya?

Pikir punya pikir.. Memang saya realize yang saya dah lama tak bagi dia apa apa supplement. Vitamin C ke, Mealshake or apa apa je perisai badan. Masa umur dia 2-3 tahun tu, saya memang bagi dia Mealshake sebab dia ada masalah sembelit yang teruk. Memang bleeding la setiap kali membuang.. So, lepas amalkan Mealshake tu, alhamdulillah memang dia dah bebas dari masalah sembelit. Demam pun tak de. Saya stop kan dia mealshake, masa dia nak cecah 4tahun. Masa tu, dia dah start meragam cakap tak nak minum. Banyak la alasan dia.. So, saya stop..

Keadaan tu berlarutan, dan dia langsung saya tak bagi apa apa supplement. Hingga lah satu masa tu, dia demam teruk. Dia sendiri yang offer, "lepas sihat nanti nina nak minum ubat Shaklee lah mami, mesti nina lepas ni akan lebih sihat" 

Huhu, dia memang panggil shaklee tu "ubat shaklee". So, start dari situ saya mulakan kembali amalkan Mealshake. Alhamdulillah, start balik raya baru ni, kesihatan dia masih terkawal. Walaupun ramai kawan-kawan tak sihat, dia masih ok. Memang rasa syukur sangat. Sebab mak mana tak risau kalau anak asik demam kan??



Selera Makan Bertambah

Ini pun satu hal juga, sejak saya amalkan kembali Mealshake, selera makan si princess saya ni juga amatlah membanggakan. Lapar je memanjang! 

Memang syukur sangat. Sekurang-kurangnya, kesihatan dia makin baik dan makan pun banyak. Sembelit dah tak de.Alhamdulillah, semuanya Allah permudahkan.


Penting Untuk Ibu

So, untuk ibu yang rungsing anak tak makan, anak asik demam, boleh la cuba ikhtiarkan dengan Mealshake. Memang dah ramai ibu-ibu berjaya sihatkan badan anak mereka dengan Mealshake. Anak tu, harta kita. Kalau anak sihat, hati kita pun girang gembira!


Jom, Mealshake!

Trusted Shaklee Distributor
Far 
0125716112
fb pages: Supplement Farqistina
Instagram: Farqistina
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment