High Blood Pressure time preggy!!!

Salam peeps!!

Hari ni saya nak share skit pasal saya dan penyakit darah tinggi!!!

Kena Darah Tinggi

Penyakit yang saya yakin semua org takut sangat nak hadapi kan.. Saya pun!! Masa tu, saya tengah pregnant anak pertama saya..Sebenarnya kan, darah saya kerap tak tentu tau. kejap ok, kejap tak ok..sebelum pregnant pun dah mcm tu..Tapi saya selalu positif kan diri je..memang tak pernah berani nak amik ape ape supplement apatah lagi nak amik ubat..

Hinggalah  saya pregnant, dan masa tu baby dlm peyot pun dah cecah 9bulan, darah saya tetiba sangkut. Masa tu, saya stress skit, penat dengan kerja yang teak berkesudahan.. Saya dapat MC 3 hari, tapi darah saya still tinggi..Kebetulan, time saya check up ngan pakar gynea saya, still tinggi..

Apa lagi, dapat la tazkirah free dari seorang yang sangat saya admire Dr Norleen Md Salleh, DEMC. Saya tau, dia memang menjadi favorite kat ramai patient.Kelembutan nya sangat mengujakan saya, hinggakan saya teringin nak anak saya jadi doktor mcm dia!  haha sempat berangan ok!

Berbalik kat citer darah tinggi, saya pun di terang oleh doc utk induce, sebab baby dah matang, darah pulak tinggi..Tapi saya masa tu takut sangat sebut kene induce. So balik rumah, dan dengan izin Allah, dan kuasa Allah, mlm tu jugak saya sakit, dan keesokkan pagi nya saya bersalin NORMAL!!

SYUKUR! SYUKUR! semua nya dengan izin Allah, even time saya masuk hospital time tu, darah saya tinggi, tapi after consume ubat yang nurse bagi, tekanan darah saya normal, hinggalah dapat bersalin..

Bebas Darah Tinggi!!

Saya, memang tak pernah makan ubat lepas tu..Melalui hidup seperti biasa..hinggalah saya teringin nak check darah time anak saya dah 1 tahun 1/2..  Masa tu darah saya tinggi!!.Kecewa jugak.. Terfikir saya ,nak buat macamana..Hinggalah saya terfikir nak cuba Shaklee punya set Darah Tinggi.

Saya amik, Omega Guard, Garlic, Vitamin E.. Secara konsisten selama 2weeks..Saya check lagi darah..Alhamdulillah, bacaan nya sangat menggembirakan saya!

Alhamdulillah, saya bebas dari tekanan darah tinggi, yang dah jadi igauan saya terlalu lama..

Thanks Allah!




SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment