Soya Oh Soya!!



Assalamualaikum sahabat saya semua..

Alhamdulillah, kena syukur dengan nikmat umur dan nikmat rezeki yang Allah bagi.. Hari ni saya nak cerita sikit pasal SOYA!

Sebagai pengguna yang bijak, kita kena survey soya yang kita nak minum.


PLEASE AVOID SOYA YANG ADA CIRI DIBAWAH!!



1 - KACANG SOYA TIDAK ORGANIK (menggunakan baja kimia, pestisid, etc) – mengandungi khasiat yang rendah tapi tinggi nitrat. Kandungan nitrat yang tinggi membawa risiko KANSER!!!

2 - KACANG SOYA GMO - lebih murah untuk menghasilkannya, dan lebih berisiko kepada kesihatan pengguna kerana ia menghasilkan toksin!

3 -TIADA 9 ASID AMINO - Asid Amino adalah penting untuk proses penghasilan hormon, antibodi dan enzim. Kekurangan asid amino perlu ini menjadikan tubuh kita kurang berkesan untuk menjalankan proses-proses penting dalam tubuh.

4 - KACANG SOYA DIPROSES DENGAN ALKOHOL – mengurangkan kadar isoflavone hingga 88%! Isoflavone adalah bahan yang mengurangkan risiko kanser. Ia juga penting dalam tindakan hormon dan jisim tulang.

5 - BAHAN ANTI-TIROID & ANTI-PERTUMBUHAN – menyebabkan fungsi tubuh terganggu dan meningkatkan risiko kanser.

6 - KACANG SOYA YANG DIPANASKAN - merosakkan kandungan proteinnya!


7 - KACANG SOYA YANG DIPROSES (DIBUANG MINYAKNYA) – menjadi berasid. Kalsium yang ditambahkan akan menjadikannya neutral semula.


Soya yang mcm ni la yang selalu ada masalah. Yang kerap di ceritakan boleh menyebabkan kanser dan mcm mcm penyakit. Anda berhak tentukan apa yang anda makan..

Jom dapatkan SOYA YANG SELAMAT!!
soy protein
Energizing Soy Protien

Soya Non-GMO!

Semestinya SHAKLEE.


Your Favourite Shaklee Independent Distributor:
Farhanah Omar
Tel/SMS/Whatapps: 0125716112





SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment