Mencari Makanan Indeks Glisemik Rendah??

Ape tu indeks glisemik rendah?? Hah, ni yang saya nak share..Antara indeks glisemik rendah dan ESP!

Energizing Soy Protien!!

Apakah sebenarnya Energizing Soy Protien?

Ianya merupakan satu-satunya produk di dalam pasaran yang menjamin penyediaan 9 ASID AMINO penting yang tak dapat dihasilkan oleh tubuh manusia!

Ada juga terdapat 5 sumber vitamin dan 4 sumber mineral yang sesuai untuk peringkat umur.

 1 HIDANGAN ESP, 
BERSAMAAN 
2 KALI GANDA DAGING!
4 KALI GANDA TELUR!
12 KALI GANDA SUSU !

ESP di iktiraf oleh seluruh dunia dengan mempunyai kajian klinikal yang sangat ekstensif dan komprehensif serta memiliki kualiti protien yang tinggi yang pernah dihasilkan. 

ESP menggunakan kacang soya non-GMO (non-Genetically Modified Organism) dimana ianya diproses pada kadar suhu rendah. Setiap 850g ESP is equally 30kg kacang soya, dan memberikan sumber tenaga segera dan boleh bertahan lama!! Shaklee juga menggunakan proses pensijilan tersendiri yang dikenali Identity Preserved Program (IIP). Proses ini bertujuan untuk mengawal kualiti kacang soya. So, kalau nak tau mcmna nak pastikan dia non-GMO, ha,daripda program IIP ni la.

ESP juga mempunyai Index Glisemik (G.I) yang rendah iaitu hanya 39 menjadikan ianya sangat sesuai pengidap kencing manis.

Apa tu Index Glisemik rendah??

Okey, indeks glisemik rendah adalah kedudukan terhadap sesuatu karbohidrat berdasarkan impaknya terhadap paras gula dalam darah! Karbohidrat yang yang memecah dengan cepat, mempunyai indeks glisemik tinggi manakala karbohidrat yang mempunyai G.I rendah akan memecahkan gula secara perlahan lahan sambil membebaskan glukos didalam badan. Maka dengan itu, paras gula dalam darah kita terkawal. Ianya sangat penting untuk kesan masa panjang kerana lambakan gula yang terlalu banyak didalam badan akan menyebabkan penyakit seperti diabetes, jantung, strok dan mcmmcm!

Manafaat Utama ESP:'


Kebaikan ESP


Akibat kekurangan Protien

Protien adalah bahan utama dalam pembentukan pelbagai organ dan tisu badan. Jadi, kekurangan protien didalam badan akan menyebabkan:
1. Kelemahan sistem imunisasi dalam melawan penyakit
2. Masalah lebihan air dalam badan
3. Kehilangan kepejalan otot
4. Pertumbuhan terbantut
5. Masalah penghadaman
6.Masalah penghasilan hormon 

Patutla ESP ni sebenarnya dh jadi mcm supplement utama yang wajib di ambil sessi keluarga. 

So itulah kisah tentang ESP, mau cuba cecepat call farhana yer. 

Jadikan ESP teman harian anda! Oleh kerana ianya berglisemik rendah, ianya adalah menu penting dalam set kurus Shaklee..Dapatkan hari ni yer. See u soon!!

Your Favourite Shaklee Independent Distributor:
Farhanah Omar
Tel/SMS/Whatapps: 0125716112


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment