Dongeng atau benar: Kurang Kalsium boleh Sakit Jantung??



Salam semua..

Hari ni, nak citer sikit pasal kalsium dan SAKIT JANTUNG!!

 

Kaitan Sakit Jantung dan Kalsium


Kalsium penting didalam badan kita, kerana  kalsium diperlukan untuk proses mengucupan semua otot dalam badan. Kalau kalsium di gunakan untuk menguncup, magnesium pula penting utk kawal proses kuncup-kendur semua otot dalam badan,terutamanya JANTUNG!.

Makanya,denyut jantung setiap manusia adalah gabungan di antara dua jenis zat makanan ini. Kiranya  ke dua zat makanan ini berkurang didalam badan kita, MAHA BESAR Allah, telah mengatur badan kita untuk mengimbangi semua zat makanan ini, sehingga mencapai tahap yang normal. NAMUN, pengurangan salah satu zat ini, yang berlarutan, akan menyebabkan masalah pada jantung kita!

Senang citer,kalau kalsium dan magnesium  asik berkurang setiap hari, penat la seluruh proses dalam badan kita bkerja utk mengimbangi ke dua zat ni. Bila dah gagal imbang,mula la akan ada masalah pada badan, iaitu jantung!

Lagi effect pada jantung!

Fungsi jantung jugak akan terjejas apabila kalsium berkurang kerana, sel sel otot yang perlu memberi tindak balas pada denyut jantung gagal berbuat demikian. Akhirnya, otot jantung akan menguncup lemah, jantung pun megepam darah dengan perlahan denyut nadi pun berkurang. JADILA SAKIT JANTUNG!

Selain tu jugak, kekurangan kalsium akan menyebabkan kuncupan jantung jadi tidak selari, denyut jantung tak konsisten, end up tekanan darah akan turut  meninggi.. JADILA DARAH TINGGI

Sayangi la jantung kita. Sebab tu la Ostematrix Shaklee, yang mengandungi magnesium ni ada sekali dalam set pengjagaan jantung.


Your Favourite Shaklee Independent Distributor:
Farhanah Omar
Tel/SMS/Whatapps: 0125716112


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment