Ronda Singapore!

Hi peeps!!

Bagi merealisasikan cita cita mak saya yg nak jejalan Singapore, masa cuti sekolah baru ni, saya dan adik adik saya bawak la mak kesana..Kali ni, kiteorg masuk singapore adik saya yg bawak. Dia pun selalu masuk singapore, so takde masalah la.

Arab Street

Kiteorg bermalam di Johor dan pepagi after breakfast kiteorg gerak ke Singapore! First place yang saya pegi, which is tempat yang saya tak smpt masa pegi first trip ke Singapore dulu adalah Arab Street!

Tempat nye sangat best, dan of course la bersih kan.. Ada satu masjid di situ, yang dikenali sebagai Masjid Sultan.

my lil princess n me
At Arab st

Bugis Street

After ke situ,saya bawak mak pegi ke Bugis Street. Kiteorg parking je kat Arab Street, then jalan je ke Bugis Street.Saya suka tempat ni, sebab happening. Tapi pada yang tak suka tempat crowded, mayb tak suke kot. Kat sini boleh la nak cari souvenier. sebab barangnya still reasonable price.

Sebelum balik, kiteorang sempat la menyinggah lagi skali Arab Street. Sebenarnya, just nak cuci mata tgk kain kain baju kurung yang dijual kat situ. Tapi, terjatuh cinta plak dengan kain dorang. Memang cantik, dan tak de kat Malaysia. Harganya pun boleh beli lagi.. Kain yang dekat Jakel beribu ribu ringgit, kat situ dlm RM500. So sape nak cari kain lain dari lain, boleh dtg ke Arab Street eh..Lace nye pun sgt best. Sepasang baju lace, yang ada beads hanya RM200++ okey! Dekat Jakel mau 500 lebih!tu pun yang plain..ni dah siap beads.. mayb org singapore suka pakai lace, sebab tu dia jual murah kot..

Sebelum gerak balik, singgah makan kat Restoran Singapore Zamzam. Kedai mamak. Sangat glamer kedai ni. Makanannya best jugak.Paling glamer nasi beriani..Tapi hari tu, saya makan murtabak. not bad. kalo pegi, u all bleh cuba eh..

Geylang Road

Pastu kiteorg  jejalan kat Geylang Rd. Bawak mak saye tgk batik jawa katanye.. Layan je. Tapi yang best kat sini, Blouse yang cantik, hanya SGD10 , so dalam RM26 duit kite. Baju yang cantik jugak la.Boleh la kan nak beli. Pastu saya sempat minum kat Mr Teh Tarik kat area Geylang Rd.


with perancang percutian a.k.a de at mr teh tarik
my mummy :)

 Mirlion

 Pastu saya bawak mak  jejalan kan Mirlion. Trademark Singapore kan.. Sekejap je, after tu kiteorg dah balik Johor..



qistina excited tgk lion


Ok la, saya rase, jejalan kat singapore ni, tak de la langsung tak boleh beli..Cuma ada barang sangat mahal la..Tapi kasut bonia nya, masih boleh dapat dlm RM170 .Ha, murah la kan, kite sale pun mana nak dapat kasut BONIA harga cam tu kan.

Itu kenangan bulan mac saya, bulan mac jugak, saya dapat title baru dalam Shaklee. Alhamdulillah, rezeki Allah tu. Sepanjang kat Singapore pun, ramai yang call tanya Shaklee..Bestnye saya dengan Shaklee, saya ada ramai kwn baru :)

Sehari di Singapore.. janji mak hepi. Malam tu, saya telan Ostematrix jugak..Huhu, lenguh jugakla kaki..Lagi lagi nak dukung si anak dara yang malas nak jalan tu..huhu

Okey, see u later..


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment