Masalah Luka Yang Lambat Pulih

Assalamualaikum.

Luka yang lambat sembuh memang sangat menakutkan dan membataskan kita dengan banyak perkara. Kalau si ibu yang baru bersalin, luka yang lambat sembuh akan menambahkan lagi kegusaran hati si ibu, manakala kalau yang melalui pembedahan, samaada bersalin atau apa sahaja jenis pembedahan, masalah luka yang lambat sembuh akan menambahkan lagi beban sakit yang sudah sedia ada.




Apakah Faktor Luka Lambat Sembuh?

Luka menunjukkan tisu badan kita terkoyak, dan memerlukan masa untuk kembali pulih dan bercantum. Proses pemulihan ini lah, kadang kadang boleh memberi impak besar kepada si pesakit kerana, tempoh penyembuhan setiap individu itu berbeza! Antara faktor yang menyebabkan luka sesorang itu lambat sembuh adalah kerana:

1. Warga Emas. 

2. Pesakit kronik seperti (Diabetes, SLE, Kanser)

3. Penghisap Rokok

4. Kurang makan Protien dan 

5. Makanan yang mempunyai kurang elemen Zinc

6. Pesakit yang pernah mengalami proses penurunan berat yang disebabkan oleh malnourishment.

7. Kurangnya Pengambilan Vitamin C


Ini adalah faktor yang mungkin menyebabkan luka lambat sembuh. Untuk penjelasan yang lebih jelas, boleh refer disini ye : MERAWAT LUKA. Sekiranya kita tidak mempunyai masalah kesihatan kritikal seperti saya nyatakan di atas,  anda mungkin boleh mengamalkan pemakanan yang tinggi protien, vitamin c dan kaya kandungan zink untuk memudahkan lagi proses pemyembuhan.

Antara yang saya kerap amalkan adalah Shaklee Sustained Released Vitamin C, Shaklee Zinc Complex dan juga ESP.  Pada yang mempunyai luka semasa bersalin, Ketiga tiga vitamin ini sememangnya sudah ada dalam Set Berpantang Shaklee. Begitu juga untuk mereka yang mengalami apa-apa proses pembedahan, pengambilan Zinc, Vitamin C dan ESP amatlah digalakkan. ESP Shaklee adalah Non-GMO. Prosesnya juga sangat teliti bersama pakar pakar yang bertauliah.

Disini saya ada selitkan cerita dimana sahabat saya dapat pulihkan luka dalam tempoh 10 hari. Ubati Luka Dengan Cepat.

Ada kemusykilan, boleh terus refer saya ye:

Feel free to entertain u all.

Far 0125716112
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment