SET BERPANTANG SELAMAT UNTUK TAMPIL SIHAT DAN SUSU BANYAK


Hai peeps, hari ni saya nak cerita sikit pasal set berpantang khas untuk ibu ibu yang masih tercari cari cari set berpantang yang sesuai. Dalam pemilihan set berpantang, kita memang kene pilih set berpantang yang sesuai bagi memberi penjagaan yang terbaik untuk kesihatan kita. Waktu berpantang adalah waktu yang sangat kritikal kerana, proses bersalin adalah proses yang sangat sakit. Sakit yang kedua selepas mati, ye itulah sakitnya sewaktu bersalin. Namun, kuasa Allah itu indah. Antara kuasa Allah yang besar kerana telah memberi satu kelebihan pada wanita dalam melahirkan seorang khalifah baru di muka bumi.



Dek sakit yang sangat hebat, haruslah, proses penyembuhan nya pun harus la sempurna. Waktu berpantang adalah waktu yang perlu digunakan oleh ibu sebaik baiknya dalam memastikan keadaan badan ibu itu kembali pulih seperti sediakala. Saya suka mengingatkan diri sendiri juga tentang kepentingan penjagaan semasa pantang. Dimana kegagalan dalam penjagaan yang sempurna, bakal memberi kesan besar dalam kesihatan wanita keseluruhannya.

Kenapa ibu perlu cepat sembuh?

Ibu perlu cepat sembuh kerana perlu menghasilkan susu yang berkhasiat pada anak. Tambahan pula, ibu perlu cepat sembuh supaya, keadaan badan ibu sihat dan cergas demi menjaga mental ibu daripada cepat terganggu. Semua tahu kan, apa akibat sekiranya ibu yang sering tertekan semasa dalam pantang??? Pandai pun.. kesannya boleh mengakibatkan ibu meroyan!

Igauan Ibu Dalam Pantang

Pada yang pernah bersalin, mesti tahu apa antara igauan ngeri ibu dalam pantang. Saya nak listkan dekat sini ye.
  1. Luka jahitan lambat sembuh
  2. Susu badan tidak keluar
  3. Badan lambat sihat
  4. Demam/ Bentan
  5. Meroyan
  6. Jangkitan pada badan
  7. Sembelit
Itu antara masalah paling top untuk wanita dalam pantang. Kalau mak saya dulu, dia mesti nak pastikan wajah saya kemerah merahan, itu tanda badan dan dalaman kita sangat sihat. Konsepnya satu aje, kenapa wajah kena nampak merah??? Itu tandanya darah berjaya mengalir keseluruh badan. So cepat la badan sihat, luka sembuh dan badan kembali normal.

Sewaktu berpantang juga, hormon badan kita adalah tidak menentu.Itu juga mampu memberikan impak pada struktur dalaman badan,dan juga perasaan ibu bersalin. Maka dengan itu, makanan dalam tempoh pantang itu harus dititik berat, supaya ibu tidak mengalami masalah meroyan. Hormon yang tak menentu juga boleh mengakibatkan badan mudah dijangkiti pelbagai infection. Macam saya dulula, saya diserang eczema yang sangat kritikal sewaktu dalam pantang. Hanya Allah je yang tahu masa tu.

Set Berpantang Shaklee

Set Berpantang Shaklee sangat sesuai untuk mereka yang alah pada jamu. Tapi, boleh je tau, nak pakai pilis, atau minum ape ape air kesihatan lain, yang penting jarakkan waktu pengambilannya.

Antara yang dicadangkan dalam set berpantang Shaklee adalah:

ESP

ESP adalah penting dalam membekalkan protien dalam badan. Apa pentingnya protien?? Protien umpamanya keperluan asas dalam penyerapan segala nutrien dalam badan. Protien juga boleh memberikan persediaan yang sempurna pada badan, dalam penghasilan susu yang berkualiti. Disamping tu jugak, protien boleh mempercepatkan proses pemulihan dalam badan. Antara bonus lain ESP?
  • Kulit cantik
  • Perut kenyang yang lama
  • Tenaga





Vitalea (Multivitamin) 

Waktu ini, badan sangat memerlukan nutrien yang mencukupi bagi membaik pulih sel badan, dan membantu menambah darah pada badan. Proses pemulihan juga sangat memerlukan vitamin yang secukupnya termasuklah dalam menghasilkan susu ibu yang berkualiti.
  • Penting dalam memberikan keperluan vitamin penting dalam badan
  • Melancarkan peredaran darah
  • Kurangkan risiko anemia
  • Boleh membekalkan tenaga pada badan



BComplex

BComplex adalah salah satu vitamin yang membekalkan pelbagai jenis Vitamin B. Ingin kenali lebih lagi pasal Vitamin B, boleh refer disini ye: Kenali Vitamin B. Antara kepentingan Vitamin B:

  • Dapat meredakan stress
  • Membantu menukarkan makanan kepada tenaga. 
  • Membantu mengawal keseimbangan hormon


Sustained Released Vitamin C


Vitamin C adalah penting dalam penjagaan sistem kardivaskular. Ianya penting dalam memberikan saluran darah kita sentiasa baik, seterusnya dapat memberikan darah mengalir keseluruhan badan dengan sempurna. Ianya juga dapat membaik pulih sel, seterusnya dapat memberi kolagen pada kulit


Zinc Complex

  • Dapat sembuhkan luka dalaman dan luaran dengan cepat
  • Membantu kecutkan rahim. Kalau rahim tak sembuh elok, memang cepatla nak jadi cyst aau fibriod. So please make sure, semua darah kotor keluar semasa dalam pantang!!
  • Mengelakkan rambut gugur(selalu kan dengar orang dalam pantang rambut gugur)
  • Boleh refer kesan zinc kat sini ye: Luka Sembuh Kurang 10 hari dengan Zinc

Ostematrix

Ostematrix adalah Kalsium dan mempunyai khasiat magnesium skali dalam kapsulnya. Sebab tu, Ostematrix adalah sangat penting untuk ibu berpantang untuk mengelakkan sembelit. Masalah sembelit, memang masalah yang sangat kritikal. Adui, sesiapa yang mengalami masalah ini, mesti rase serik nak mengandung!. Tapi alhamdulillah, ramai yang bebas sembelit pabila mengamalkan Ostematrix. Selain itu juga, Ostematrix penting dalam membekalkan kalsium pada tulang, kerana ibu yang dalam pantang sangat perlukan kalsium yang cukup dalam menghasilkan susu yang berkualiti.


Best kan?

Saya teruja, selepas study pasal Set Berpantang Shaklee. Terus rasa nak mengandung. Sebab, semasa saya berpantang dulu, saya kan mempunyai masalah eczema yang teruk. So, saya teringin nak cuba Set Berpantang Shaklee selepas ni :)

Nak tanya?

Contact saya: 

FAR 0125716112


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment