Saya tak suka MLM

Okey, saya tak suka MLM! Bukan sebab apa, tapi sebut je MLM mesti kena modal besar kan? Pastu, nanti barang tak jual, kite pun duduk la tgk barang tu..huhu saya sangat takut! Pernah dulu kawan saya ckp, bile kite join MLM kawan baik kite mesti akan jauhkan diri.Sebab dorang malas nak dengar kite citer..Betul jgk saya rasa..Sebab dulu, tiapkali saya jumpa org MLM, mesti asyik dok citer pasal MLM..Mesti lepak kedai mamak n bukak buku, bukak file, citer duit byk, kete besar..pelaburan besar..Pernah tak mengalami situasi tu?

Saya memang tak penah join mana mana MLM.Tapi saya memang penah join satu party MLM satu tika dulu. Time tu, saya teruja, ramai leader dan husband mereka jadi supporter. Memang ramai yg dah kaya raya la..

Itu citer satu ketika dahulu.. Zaman bujang saya. Sekarang saya dah anak sorang :)

Tetiba ter Jatuh Cinta dengan SHAKLEE


Yes! SHAKLEE adalah MLM!! Kenapa boleh suka pulak??? Baca dulu citer saya hokey..

Saya kenal Shaklee dah lama, saya penah citer kat blog saya, tapi saya gunakan SHAKLEE secara serius masa saya breastfeeding anak dara saya. Saya join Shaklee pula masa saya dh berjaya turunkan tekanan darah tinggi saya.Itulah moment jatuh cinta saya dengan Shaklee. Saya nekad nak jual sebab nak share dengan ramai org, dan make new friends, sebab ape? Saya nak cabar diri saya la..buat sesuatu yang saya tak penah buat!

Kelebihan Shaklee Sebagai satu MLM yang best!

Ok, kenapa pulak, saya boleh join Shaklee even Shaklee tu adalah MLM?

Shaklee merupakan MLM yang berbeza compare dengan semua MLM! Kenapa?

1. Modal ciput je
Mau tak ciput, sebab nak join Shaklee cuma modal RM65 dan postage RM10 utk dapatkan kit    nye. Lepas tu, boleh la beli barang sesuka hati..Hehe..Takperlu laburkan utk stok yang banyak, kecuali memang rasa nak beli la..Sebab tu saya rase sesuka hati.. Yang penting untuk join Shaklee, hanya spend 75 hengget sahaja.

2. Adil dan saksama
Adil sebabnya, sapa yang buat, dia dapat duit.. Sapa yang malas, dia tak dapat duit..Tak kiranya siapa kita, kalau kita tak rajin bekerja, memang kita takkan dapat duit Upline atau downline pun sama! Upline pun kene buat sale, kalo nak dapat pulangan yang best! Kene coaching downline, kene assist downline, bukan dah jadi upline dok goyang kaki je. Totally WRONG!
Downline pulak, kalo rajin, boleh naik rank langkau Upline! Ha, best kan..Memang Shaklee berbeza, sebab sesiapa saja boleh naik rank ikut kerajinan mereka berkerja!
Adilkan?

3. Bisnes yang jelas
Okey, dalam Shaklee sumber duit kita adalah dari penjualan supplement. Produk. Supplement yang bertahun tahun sudah di dalam pasaran. Tiada yang meragukan, mempunyai Sijil Halal yang telah di perakui oleh JAKIM.. Kita yang menjadi ahli, of course kita guna kan? Modal kita, selain dari duit 75 tadi, lagi satu adalah pengalaman menggunakan supplement tersebut. Senang dan jelas kan?Bukan kita bercerita tentang sesuatu yang kita tak yakin.. Kita jual barang, hasil dari pengalaman kita. 


Sijil Halal Shaklee 2014


4. Untung yang banyak
Sape kerja lebih, dia memang dapat byk untung. Shaklee memang menawarkan banyak sangat benefit bila kita join Shaklee. 
  1. Bonus bulanan: Setiap bulan akan dapat duit hasil dari jualan kita..so isu tengah bulan duit kering tak penah wujud, sebab bonus Shaklee masuk tengah bulan! wink wink! Pada yang menjadi ahli, dan menggunakan Shaklee, mana ada barang yang kita beli, dan kita dapat duit kan?Tapi Shaklee, even u makan sendiri, kalau syarat tuk dapatkan bonus tu lepas, confirm u dapat bonus! mau tak best! beli n dapat duit. Badan sihat, duit pun ada!
  2. Bonus naik rank dan effective
  3. Bonus kereta (dlm bentuk duit)
  4. Bonus g jenjalan (fully shaklee sponsor)
  5. Bonus dpt award dekat National Conference Shaklee.
5. Mendapat bantuan dari Upline
Kalau rase tak pandai berniaga, tapi teringin nak berniaga..huhu senang je, bila join SHAKLEE, pasti upline anda akan ajar anda camne nak gemilang bersama Shaklee..Niatnya, anda nak atau tidak.

6. Konsep kekeluargaan
Okey, yang ke 6 ini, memang faktor utama nape saya sangat sayangkan bisnes Shaklee saya. Bila join je Shaklee, kita tak payah susah hati nak fikir untuk attend apa apa program di malam hari or bersendirian sehingga meninggalkan suami di rumah. Dalam Shaklee, kalau ada pun kelas, yang boleh memantapkan ilmu kita, kita boleh hangkut anak dan satu keluarga kita g ke kelas tu.. Anak kita boleh main kat situ, dan pada masa yang sama kita boleh belajar. Sangat senang!!

Dalam group kita juga, konsep yg digunakan adalah sharing adik beradik.. Semuanya online! Kadang tak penah jumpa, tp rapat macam hari hari jumpa!

So inilah antara, kenapa MLM Shaklee, berbeza dengan segala MLM di luar sana! Saya memang sangat bersyukur sebab berada dalam lane yang betul, bersama upline dan keluarga Shaklee saya yang sgt best!!

Family Shaklee Saya :)


Mau heppy mcm saya??

Jom ler:

Your Favourite Shaklee Independent Distributor:
Farhanah Omar
Tel/SMS/Whatapps: 0125716112

SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment