Tips Outstation Untuk Ibu Menyusu

Hi peeps!!

Saya bersiaran dari JB hari ni.. Attend course untuk mantapkan ilmu tentang Engineering.. Bila sebut pasal outstation,adalah menjadi satu kerisauan saya, semasa saya fully breastfeed Qistina dulu.. Mau tak susah hati, sebab memikirkan supply susu yang perlu di cukupi dan memastikan proses pump susu dan menyimpan susu tu, berlaku dengan jayanya..

Apa yang saya buat?? Jom baca :)

Persediaan Outstation Untuk Ibu Menyusu

1. Memastikan tempat yang ingin diduduki

Masa kita dapat surat berkursus atau dapat surat bekerja diluar tu, kita sebaiknya sudah ada gambaran tentang tempat tersebut. Lagi baik, sekiranya kita dapat berurusan dengan urusetia kursus dalam memastikan keadaan tempat penginapan kita dilengkapi peti ais dan sebagainya. Seandainya, tiada peti ais, kita bolehla prepare kaedah lain seperti menumpang hasil susu ditempat yang sepatutnya, dan prepare tempat penyimpanan susu seperti cooler box.

2. Menyediakan kelengkapan untuk pump susu

Kelengkapan yang boleh kita sediakan ialah pump susu, botol untuk pump susu, plastik milk storage, ice packs yang secukupnya.

3. Mental dan Fizikal yang sangat kuat

Bab ni, semua ibu menyusu memang kene ada satu semangat yang luar biasa. Maksud saya:
  1. Semangat untuk berlari larian mengejar waktu pump susu dan kerja
  2. Semangat untuk berdepan dengan sindiran orang sekeliling
  3. Semangat untuk skip aktiviti yang boleh ganggu waktu pump susu
  4. Semangat untuk konsisten dalam pump susu walaupun jadual kerja yang sgt padat
  5. Semangat untuk memastikan setiap hari patuh pada jadual waktu pump
  6. Semangat pada berhati hati dalam memilih makanan (mengelakkan anak kembung)

4. Bekalkan supplement kesihatan

Bila menghadiri waktu kursus, meeting atau mcm mcm lagi, kita kebiasaanya akan menggunakan tenaga yang sangat banyak. Mestilah, badan kurang fit, dan waktu rehat pun tak menentu kan? Jadi, sekiranya kita membekalkan supplement pada badan, insyaAllah, badan akan lebih tenaga, dan keupayaan kita utuk pump susu mestilah akan bertambah.Saya senang saje, saya bawak je supplement menyusu saya iaitu, ESP, Vitalea, Alfalfa itu yang wajib. Pada saya, ESP dan Vitalea tu pun, sebenarnya dah jadi supply tenaga pada badan, so boleh la saya pastikan badan saya sentiasa cergas.

Set Menyusu Ketika Outstation

Okey, ini merupakan supplement complete yang saya amalkan semasa menyusu Qistina. Kalau inginkan perkongsian tentang cara saya makan, bolehla contact saya ye

Far 0125716112

SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment