5 Sebab Diet Anda Gagal!


Hi peeps..

Bila kite cerita bab wanita, tentu realitinya tak dapat dipisahkan dengan cantik, kurus, kosmetik, sopink dan macam macam lagi la.. Tapi paling digeruni oleh wanita wanita jelita di luar sana adalah??

Gemuk!!


Termasuk saya la tu !! So, dari elakkan dorang nampak gemuk macam macam la dorang buat utk kekal kurus dan lawa termasuk la diet. Tapi,  ramai jugak yang diet, tapi langsung tak study dulu macamana nak diet dengan betul. Kalau setakat tak makan nasi, tapi makan mee, bee hoon, spegeti..huhu ..sama je kak.. Baik kita makan je nasi..kenyang pun kenyang.. Dulu, saya pun macam ni la..Tapi, saya kerap membaca tentang diet yang sihat dan tak berlapar.. So, nak diet dengan betul, mesti la kene ada  ilmu, baru la superb!!

Diet Sihat

5 Kesalahan Dalam Diet


Apa kesalahan kita semasa diet??

  1. Kurang minum air putih

Kebanyakkan ramai org ada masalah nk minum air putih or air masak ni. Tapi tahu tak, kalau kita diet, air masak adalah cecair yang paling penting dalam diet harian kita. 25kg kena minum 1liter air..Baru la badan sihat. Air dalam badan ni, boleh sejukkan badan, dan juga mudahla tugas buah pinggang kita nak kerja cucikan darah  dan sisa buangan.Kalau air takde..caner nak ngangkut segalanya tu?

   2. Makan jajan or sama waktu dengannya sebelum ambil  makanan berat

Bukan ape, janganlah dah makan roti, tetiba makan nasi...Ha, memang carik nahas la tu. Kalau nak makan jugak jajan, boleh tapi pastikan kalorinya sangat rendah tau contohnya kerepek, stik sayur ataupun yogurt.

3. Sengaja lambatkan breakfast 

Jangan lambatkan breakfast semata mata mahu menjaga nilai kalori intake. Kita skip waktu makan, sure next waktu makan yg lain kita akan  amik makanan yang sangat banyak! so sama je la kan..endingnya tak kurus jgk!


4. Makan malam yang banyak. 
   
Ada jugak org yang banyakkan makan di malam hari, tapi siang hari dia skip makan. BIG BIG NO!! Makan harus konsisten..jangan skip even satu meal pun tau. Kalau tak payah la nak kurus!


5. Menambah jumlah makanan

Jangan tambah makanan yang habis! Pendek kata, kawal la selera makan kita. Kalau makanan yang habis, tapi masih lapar, cuba kawal dulu..Jangan tambah je  tau.


Itu lah antara 5 kesalahan utama semasa kita berdiet. Kalau ianya berlarutan, memang la akan melambatkan lagi proses badan kita mengecil. So lepas ni, jangan tanya kenapa berat tak turun turun kalo makan nasik bertambah2 okey?? Jom nak share cara saya kawal selera makan.

Supplement kawal selera makan

Antara supplement yang boleh kurang kan selera makan, biasanya saya akan mengambil Omega Guard. Makan sebiji sebelum makan..selebihnya makan selepas makan. Omega Guard ni memang ada dalam SET KURUS SHAKLEE. Kerjanya adalah, ianya akan mengawal hormon leptine dimana hormon ni la yang akan kawal selera makan kita. Omega Guard jugak baik sgt utk pecahkan lemak, boleh jaga kolestrol dan memacam lagi. 

Set Kurus Complete
Okey, saya rase sini je kot.. till we meet again.. Kalau nak tanya, jgn segan contact saya ye! Khidmat nasihat saya percuma tau, anytime!

Far 012 5716112

SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment