Award Untuk Diri Sendiri


Assalamualaikum w.b.t

Cerita hujung minggu baru ni, pertama kali nama saya di sebut di pentas yang memang langsung tak ada dalam fikiran saya sebelum ni. Perasaan saya memang happy sangat-sangat, sebab saya dapat bawa anak saya sekali. Alhamdulillah, terima kasih Shaklee, buat saya rasa sangat dihargai. 

Mulanya, saya tak de plan nak pergi. Yelah, sebab event tu dilangsungkan di Grand Paragon, Johor Bharu. Jauh kot, partner saya pulak sibuk. Tapi, bila difikirkan, apa salah nya saya pergi. Sekurang kurangnya, dapatlah pengalaman baru. Bukan senang tau, nak di raikan dalam majlis sebegitu. Saya offer adik saya untuk kesana, tetiba adik saya pulak setuju! So pergi la kami ke Motivation dan Recognition Rally untuk Southern Region di JB baru ni.



Cerita awal saya dengan Shaklee

Alhamdulillah, masa saya join Shaklee dulu saya memang tak de pun impian nak ada pangkat atau ape. Saya setakat niat nak share, pastu boleh la dapat duit poket. Ye la, just kongsi dan makan ape yang selalu saya makan, pastu dapat duit. Mau tak nak kan?? Lagipun masa tu, saya fikir saya nak keluar dari zon selesa saya. Hari-hari buat kerja sama. Jumpa orang sama. Fikiran yang sama. Bosan kan?? So, saya pun cabarlah diri saya buat Shaklee. Even masa tu ramai sangat yang disekiling saya yang jual shaklee. Masa tu saya berpendapat, ini adalah cabaran. Kalau saya nak bisnes tapi tak nak ada cabaran, so itu bukan namanya bisnes kan.

Bermula dari share pada orang terdekat, lama lama saya berani untuk publish di facebook. Alhamdulillah rezeki ada. Cuma banyak atau sikit, itu adalah usaha kita. Agak rasa sikit, maknanya belum cukup usaha. Apa yang saya kagum sangat dalam Shaklee ni, kami memang ada mentor yang akan assist kami buat strategi. Mereka membantu dalam apa jua keadaan. Saya tertarik sangat dengan aktiviti ilmiah dan aktiviti kongsi ilmu yang dianjurkan oleh mentor mentor kami. Aktiviti macam ni la buat mereka yang baru, lelama akan jadi terror!! 


With my beloved sista: Shaklee Motivation Rally

Tak pandai bisnes?

Saya pun dulu tak pandai sangat. Dulu jual tudung zaman kat Uni, boleh lagi. Ni jual supplement.Apa lagi, memang mentor saya la tempat mengadu cerita.. Mentor ni,akan bimbing dan bagi panduan yang betul. Tak payah risau, sebab semua orang yang berjaya bermula dari KOSONG!! Apa yang saya suka, setiap tutur kata mentor-mentor saya positive dan jelas. Saya dah di latih untuk sentiasa positive dengan semua orang. Satu lagi kelebihan bila saya join Shaklee, mereka sangat pentingkan anak anak. Tak kan ada kelas Shaklee, tanpa di hadiri kanak kanak. Riuh rendah, tapi ukhwah itu sangat rapat. Kadang, kami tak pernah pun jumpa tapi relationship tu dah rapat sangat. Tambah pula, kami memang ada checklist rohani dan fizikal. Bukan setakat kita berbisnes, tapi kami di ajar, di latih untuk dekatkan diri dengan MAHA KUASA juga. 

Saya kagum, sebab bila saya buat Shaklee, saya ramai jumpa customer. Malahan jadik kawan. Hari hari dengar cerita positive. Sebab hubungan kami bukan setakat customer dan penjual. Saya jual, dan saya bantu sampai customer sihat dan berjaya dengan apa yang dia guna.

Naik pangkat

Bermula dari biasa-biasa, tapi lama kelamaan saya rasa mcm nak serius. Alhamdulillah, akhirnya saya berjaya naik satu pangkat! Pangkat pertama dalam Shaklee iaitu SUPERVISOR. Ada syarat tertentu yang perlu dipenuhi untuk naik pangkat. Tapi, semua tu tak de masalah, sekiranya kita betul-betul nak, semuanya jadik senang.  Masa ni mak shaklee saya a.k.a mentor saya bagi saya emas dan neni shaklee saya bagi saya wristlet coach! Fu yoo.. dapat hadiah kot, hepi sangat!!

Ambil sijil di Motivation & Recognition Rally Shaklee

Shaklee untuk semua

Shaklee memang sesuai untuk pelbagai peringkat. Tak kira siapa pun kita, selagi nak dan gigih usaha mesti ada peluang. Kebanyakkan mereka yang berjaya adalah suri rumah. Masa bila dia buat Shaklee?? Dorang akan letakkan masa utk Shaklee. Memang ada ganjaran besar untuk mereka yang berusaha. Entah entah, gaji mereka yag berbisnes di rumah ni, lagi besar dari mereka yang kerja di ofis tau!!

Kerja dari rumah yang selamat

Yes, bila kita buat Shaklee, memang kerja ni adalah paling selamat. Bermodalkan RM65, sapa tahu nanti boleh jadi RM65,000. Rezeki manusia kan di tangan Allah. Janji nak usaha tau!

Okey, itu saja cerita saya di pentas Shaklee.

Shaklee merubah hidup saya. 
Saya lebih positive!
Saya ada hala tuju yang jelas!!
Saya dikelilingi orang hebat!!

It's me

Alhamdulillah, saya yakin ada hikmah luar biasa Allah temukan saya dengan Shaklee :)

Ingin bersama saya dalam Group Rich & Glitters??

Jom!!

Far 0125716112
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment