MERBAHAYA KE HB RENDAH UNTUK IBU HAMIL?


Assalamualaikum..

Mesti selalu dengar pasal masalah HB ibu rendah  masa preganant kan? HB ibu memang paling dijaga semasa pregnant. Tahu kenapa? Saya ada terbaca satu artikel yang menyebut tentang kemudaratan yang bakal di alami pada ibu yang kurang zat besi

Dalam artikel ni ada sentuh pasal kelemahan ibu yang memandang simptom seperti penat, gangguan emosi dan lemah badan adalah perkara biasa. Tanpa mereka sedari itu adalah simptom kurangnya zat besi dan juga boleh membawa kepada masalah anemia. Kalau nak tahu panjang lagi, boleh baca artikel ni ye. Mudarat kurang Zat Besi.

"Jelas Dr Premitha, wanita hamil memerlukan zat besi tambahan bagi menghasilkan lebih banyak darah untuk menampung keperluan diri dan juga bayi. "

"Katanya lagi, dianggarkan bahawa wanita memerlukan lebih banyak zat besi semasa hamil iaitu tambahan daripada 15 kepada 27 mg/dl sehari.
 "

“Wanita hamil yang mengalami anemia kekurangan zat besi hendaklah sedar, kesannya bukan sekadar gejala pucat, letih, lesu dan sesak nafas saja.
 "

“Anemia semasa hamil dan selepas melahirkan anak sering dikaitkan dengan tahap lebih serius seperti keguguran, kelahiran pramatang, berat badan bayi rendah dan meningkatnya risiko kematian ibu."

So mami mami kat luar sana, jom kita jaga HB semasa pregnant ye. Kalau ingin maintainkan HB sihat semasa mengandung, Shaklee ada satu produk namanya Vita-Lea

Vita-Lea Shaklee

Vita-Lea Shaklee ni multivitamin dalam Shaklee. Ada 30 nutrisi harian yang lengkap yang diekstrakkan daripada sayuran dan buah buahan. Ada 12 vitamin penting dan 7 mineral seperti yang telah ditetapkan oleh RDA. Pernah menang award THE BEST MULTIVITAMIN  dalam Public Interest tahun 2000.

Vita-Lea Shaklee

Kepentingannya Vita-Lea

  1. Penambahan tenaga segera:  Memberi tenaga, kecerdasan, dan kekuatan mental
  2. Pelengkap nutrisi: Melengkapkan segala nutrisi pada badan terutama orang yang mengamalkan vegeterian, mengamalkan diet atkins, pengidap anemia,
  3. Keupayaan sistem produktif: Sesuai untuk remaja yang sedang membesar
  4. Stimulasi Metabolisma
  5. Eleman penting pada sel tubuh
  6. Lindungi Organ: Jaga kesihatan buah pinggang, jantung dan hati

Pengalaman saya 

Saya ada seorang customer yang datang berjumpa dengan saya bercerita pasal HB nya yang sering rendah. Asik kene marah ngan nurse masa check up. Saya suruh dia amalkan Vita-Lea. After, dia consume, dia call saya cerita, HB nya dah cantik. Alhamdulillah.. Sebelum ni, dia memang ada amalkan Vita-Lea, tetapi HB nya masih sama. Tetapi, after konsultasi dengan saya, dan dia sudah dapat teknik makan yang betul, Barula, nampak kesan!!

Saya of course la sangat heppy!

Mahukan konsultasi terbaik dari saya?

pssstt..cara makan yang betul penting untuk dapatkan kesan yang meletops!!!

Salam sayang,
far 0125716112
instagram: farqistina
fbpages:supplement farqistina
ur trusted shaklee distributor!!



SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment