PATUTLA BOLEH KURUS!!


Salam peeps!!

My busy day.. Student dah tamat exam. Selepas bergelut marking paper exam, kini bergelut dengan audit ISO. Masa memang sangat limited untuk berkarya di blog tersayang ni. Tapi hari ni, saya nak share sikit pasal apa yg berlaku masa lunch saya tadi.

Lunch

Alkisah, saya ada meeting pukul 2.30 ptg. So, after solat zuhur saya budget terus masuk meeting. Tapi, plan bertukar!! Tetiba perut mula keroncong lepas solat. Saya tak plan nak lunch, sebab saya breakfast agak berat. Saya target nanti after meeting, baru saya nak makan. Anyway, amalan skip meal ni sgt tak bagus tau. Kalau nak kurus, mesti meal kene complete! No skip skip..

 Okey, berbalik kisah tadi. Bila saya bile lapar, apa nak makan?? Takkan nak keluar kan dengan masa yang sangat limited. Saya teringat la, kat ESP yang berbaki sikit lagi kat ofis. Saya memang bawak ESP g ofis. Senang bile saya nak minum.  Apa lagi, saya bancuh la sebanyak 3 sudu, dengan segelas air. Alhamdulillah, masa tengah lapar tu.., lepas minum segelas tu dah rasa perut penuh. Boleh la pegi meeting. Meeting habis pukul 5. Selesaikan ape patut, saya pun balik,. Dalam pukul 6 lebih sampai rumah.Tapi masa ni, saya masih belum makan ape ape, kecuali air masak!! Dah hampir 4 jam!! Wah hebat kan?? Hanya segelas ESP, saya boleh bertahan hingga ke petang!! Tanpa sebarang kudapan. Dalam tempoh tu, saya rase perut saya penuh je. Ada orang citer dorang boleh tahan sampi 6 jam tau, minum ESP je.

Boleh Kurus Minum ESP!!


Saya memang selalu minum ESP masa bulan puasa. Memang saya boleh bertahan sampai berbuka. Tapi saya mix up dengan Cinch Shake.Tapi saya ni, kalau bulan puasa, memang boleh set kat kepala takbole makan. Tapi kalau tak puasa, memang nafsu gajah jee. Tapi hari ni, saya amik ESP semata,alhamdulillah memang boleh tahan. Yang lagi best, walaupun ada pilihan makanan didepan mata, saya takde rase nak makan. Sebab, perut dah tepu!!

Best kan?? terdetik dihati saya..Kalau macam ni la, patutla orang boleh kurus dengan minum ESP je.. 

Janji kene rajin minum ye.. Dah la minum ESP ni, kulit boleh jadi melecun!!  So, tak rugi kan,, Beli ESP. Sambil kursus, boleh la bercantik cantik.


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment