5 Rahsia Perut Buncit Menjadi Rata Persis Model!


Hai peeps..

Sihat-sihat semua ya hari ni. Saya mahu cerita kisah abdomen yang paling mahal bagi semua orang. Hehe, perut! Segala penyakit bermula dari perut. Sebab tu kita semua kene jaga makan, untuk dapatkan perut yang sihat, dan seterusnya baru la badan sihat. 


Secantik mana pun orang tu, mesti dia risau perut dia boncet tau!! So saya nak kongsikan beberapa tip untuk ratakan perut buncit! 

TIPS KEMPISKAN PERUT


  • Say Good Bye to Makanan Ringan
Semua orang tahu kan, makanan ringan memang musuh utama orang berdiet! Lemak lemak dari makanan yang tak sihat ni memang mudah nak melekat kat perut. So harusla avoid kalau mahu perut persis model ye :)

  • Elak Minuman Bergula
Ini salah satu masalah utama saya. Saya pun sehari mesti nak jugak rasa air yg manis. Untuk perut kempis, sepatutnya kene avoid minuman yang bergula. Minuman bergula ni kan tinggi kalori. Sebaiknya minumlah air putih sebanyak banyak nya. Kerana, itu lah yang akan percepatkan proses nak kurus! Boleh juga minum air limau. Perah limau dalam air putih harian kita.

  • Kurangkan Garam
Garam akan membuat kan perut kita kembung tau! Sebab, garam akan mengekalkan air dalam badan. Memang la bagus kekalkan air dalam badan. tapi kalau melampau jadi tak best la.

  • Pilih Makanan Berkhasiat
Nak kurus memang wajib pilih makanan yang bagus. Mana boleh main terjah je segala makanan. Elakkan makan makanan yang tinggi lemak & karbohidrat. Tapi pilih yang tinggi serat dan kaya mineral dan protiem.

  • Say Good Bye to Supper
Tabiat makan yang paling BAGUS untuk GEMUKKAN badan adalah supper! Sebabnya, makan lewat malam, metabolisme badan dah rendah. So, makanan tadi yang tak ditukarkan sepenuhnya kepada tenaga akan terjadi gula berlebihan. Gula ni la jadi lemak. Bila dah amalkan budaya supper ni seminggu agak agak berapa kg boleh naik?? Tepuk dada tanya hati!!

JOM RATA KAN PERUT

Jangan lupa amalkan exercise kalau nak cepat lagi perut merata.  Macam saya,saya memang suka amalkan Herb-Lax dari Shaklee. Selalu saya akan amik Herb-Lax ni  seminggu 2 kali. Alhamdulillah, rase kempis tu cepat sikit! Tapi jangan salah faham. Makan kene la jaga juga. Supplement tu pembantu je. Tapi saya rase seronok sebab, saya rase perut saya rase bersih selepas dibersihkan oleh Herb-Lax.

Herb-Lax

Kalau fikir logik pun, usus kene rajin dibersihkan. Panjang usus berapa meter?? Ha, mampu ke kita nak pastikan ianya bersih tanpa ada bantuan? kadang, usus yang tak bersih mula la macam macam penyakit.  So, saya pun melabur la sikit untuk perut yang sihat :)

Okey, itu aje sharing hari ni. 
Jom kempiskan perut!

Say Good Bye TO PERUT BUNCIT!!

Far 0125716112
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments:

  1. aduhh, terasa sangat. dah la baca post ni sambil makan cheese cake T_T

    ReplyDelete