5 Aktiviti Yang Gemukkan Badan!

Assalamualaikum w.b.t

Badan yang kurus, memang menjadi igauan semua orang. Sebab tu la ramai yang taksub untuk kurus, dan beli pelbagai produk untuk kurus dengan cepat! Sebenarnya, kurus yang sihat, takkan berlaku dengan cepat. Sebaiknya,biarlah kurus itu konsisten, namun ianya berterusan. 

Tanpa kita sedar, banyak aktiviti harian kita, yang boleh menjebakkan kita kepada lebih GEMUK! Aktiviti yang kita anggap ianya biasa ataupun rutin, sebenarnya itulah musuh utama kita.

 5 Aktiviti boleh jadi Gemuk

  1. Lepak bersama kawan kawan (kalo kat kedai mamak, confirm order air manis kan???)
  2. Tengah falling in love (waaa..mood tengah baik, semuanya indah je)
  3. Tengok TV sorang sorang (mesti akan makan mcm mcm, sebab nak hilang boring)
  4. Bila berada dikampung (saya memang pun akan naik bberapa kilo bila di kampung! semua nya saya nak makan uwaaa)
  5. Kenduri kawin, party, atau ape2 majlis makan makan! (Aduh, paling sukar nak elak makanan yang best best waktu waktu macam ni)


Tips Atasi Makan Banyak


Saya akan amalkan makan sebiji Omega Guard (minyak ikan) sebelum pergi makan yang berat berat. Lepas balik tu, makan pulak Lecithin dan Alfalfa. Malam nya, saya akan makan Herb-lax!!
Esok pagi, confirm, perut saya bersih!!! kiki, Mana sempat lemak tu nak bertapak!

Sebab tu berat saya tak naik sangat masa lepas raya!


Trusted person yang boleh tanya pasal Shaklee :)
Far 0125716112
Fb pages: Supplement Farqistina
Instagram: Farqistina



SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment