Qistina bebas sembelit!


Assalamualaikum w.b.t


Handle anak sembelit, memang sangat menduga jiwa keibuan saya. Mau tak sedih tiap kali tengok anak nak poo poo sangat lah susah. Kalau setakat tengok dia menangis tu dah jadi perkara biasa untuk saya. Tak kira kat mana je pun, kalau dah  nak poo poo tu, memang dia akan nangis.


Apa yang saya buat?

Okey, saya cerita sikit eh, pasal Qistina. Qistina memang fully breastfeed, sejak baby sampailah 2 tahun lebih. Kebanyakkan anak menyusu memang jarang dengar sembelit kan? Tapi qistina ni special sikit, dia memang sembelit sejak baby. Penah jumpa doktor masa dia belum cukup 3 bulan sebab tak poo poo almost 2 weeks! Masa tu pun, saya dah cukup susah hati. Bila dia dah besar, keadaan yang sama yang berlaku. Saya dah jumpa pakar kanak kanak, tapi dia cakap tak de masalah. Seperti biasa la, dia suruh saya
  1. Kerapkan pengambilan buah buahan
  2. Banyakkan minum air 
  3. Banyakkan bagi makanan yang lebih lembut
Semua saya dah ikut. Malahan qistina memang rajin minum air masak. Takkan la saya nak bg ubat je kan. Sampai bila nak harap ubat?? Perkara berlarutan smpi dia nak mausk 2 tahun. Puas saya fikir, apa yang saya nak bagi kat dia. Penah jugak, saya ke farmasi cari ubat. Tapi, sama la kan ubat, kerjanya hanya ketika ingin buang air. Saya tak rasa, masalah tu akan selesai.  

Pilihan terakhir saya

Saya nekad untuk cuba Mealshake pada qistina. Masa tu saya memang ada rasa curios jugak, yelah, boleh ke anak kecik nak bg supplement?? Bila di kaji, bukan saya bagi banyak pun, sesudu kecik je sehari. Saya pun nekad, mula bagi qistina Mealshake. Kesannya tak nampak lagi tau. Lama saya tunggu kesannya.Tapi saya memang tak penah give up. Sebab yg  jelas saya nampak qistina dah jarang demam! Selera makan pun superb! Tunggu punya tunggu, setahun selepas tu, baru la nampak hasil..Kalau dulu, semua orang akan tahu tiap kali dia nak poo poo, sekarang, dia cuma bgtau saya bila dia nak basuh je. Memang dediam je. Maknaya, tiada lagi dia nak nangis. Alhamdulillah!!

QISTINA BEBAS SEMBELIT!!!

 Bonus paling mahal kat saya sebab pada masa yang sama:
  1. Qistina dah kurang demam
  2. Qistina makin sihat dan sangat aktif
Mungkin pada awalnya, tujuan saya hanya untuk bebaskan qistina dari sembelit, namun tanpa saya duga bonus dari kesabaran saya, qistina jadi bertambah sihat dan imuniti nya ternyata bertambah kuat.

Kesabaran

Apa yang ingin saya kongsikan kat sini, apa sahaja yang kite usahakan pada diri kita, mahupun anak kita, haruslah ianya datang sekali bersama yang paling maksimum. Lebih lagi, bila kita consume supplement. Konsep penyembuhan supplement berterusan. Ianya bukan macam ubat, yang akan bertindak serta merta!

Terima kasih Mealshake!

Terima kasih Allah.


ur trusted shaklee distributor
far
0125716112
fb pages: supplement farqistina
instagram:farqistina

see u there peeps :)
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment