Pengalaman Saya Menggunakan Shaklee


Assalamualaikum w.b.t

Okey, hari saya nak share pengalaman saya menggunakan supplement Shaklee. Saya memang payah sangat nak percayakan supplement! Serius, saya memang tak pernah consume ape ape supplement disebabkan saya takut ada side effect. Of course la kan, kite selalu dengar side effect after makan supplement betul tak?  Maka dengan itulah, saya memang langsung tak pernah amik apa apa supplement.

Mula kenal Shaklee


Saya start kenal Shaklee, masa arwah ayah saya masih ada lagi. Masa tu, saya ingat lagi arwah ayah saya amik Set Jantung. Saya dah lupa, apa produk yang akak tu bagi masa tu, tapi yang paling saya ingat adalah OMEGA GUARD.  Masa tu pun, saya tak de la kesedaran pasal supplement ni. Saya anggap itu ubat. 

Lepas ayah saya meninggal, saya pun tak pernah amik tahu lagi pasal produk tu. After saya bersalin dan saya gigih menyempurnakan misi menyusukan anak saya, saya kembali berjumpa produk Shaklee ni. Selalu baca, orang ckp boleh banyakkan susu. Saya pun meng "google" la pasal produk ni.  Setelah yakin dengan produknya, setelah saya kaji habis habisan kebaikannya, saya pun mencuba nya untuk  kali pertama iaitu SET MENYUSU. 

Set Menyusu

Saya amik complete set tau, ESP, Vitamin C, B Complex, Alfalfa, Ostematrix dan Vitalea. Ha, punya la semangat masa ni nak banyakkan susu, sebab susu saya dah mulai drop sejak saya period. Alhamdulillah, guna sehari je pun, susu saya dah pekat gara gara makan ESP. Kualiti susu memang sangat berbeza!! Kalau nak tahu, saya memang setiap hari boleh pump 20 oz sepanjang 8 jam di ofis. So after consume Shaklee, masalah susu kurang semasa period almost takde la. Janji saya kenala makan konsisten!


Qistina 3 month(wajah yang buat mami rasa tekun berusaha nak fully breastfeed)

Cabaran Bulan Puasa

Kalau ibu menyusu, bulan puasa, memang digeruni sikit. Mau tak nye, after pump aje, mst haus sangat kan. Saya masa ni cuba pulak Performance Drink. Detik pertama saya minum PD ni, memang impak dia sangat terrrbaik pada saya. Saya memang langsung tak haus. Saya pergi mengajar pun, tak de lesu lesu! Wah.. kelas saya packed tau, tapi susu saya ok, badan saya segar, siang hari energetic habis!  Yelakan, jadual saya kadang sampi pukul 5.15. Rushing amik anak lagi. Cari makanan lagi.. Tapi malamnya saya masih boleh bangun pump dan bersahur! Penangan PD yang saya takkan lupakan!

Saya memang promote kat semua kaum keluarga dan kawan2  saya, memang semua nya thumbs up je bile jumpe saya.. Terharu i...haha. Ramai yang kata pada saya: 

 "Bangun sahur kalau tak makan takpe lagi, tapi mesti minum Performance Drink"

Best sangattt!! Best la, sebab boleh buat org sihat cam kite :)

Puasa 2014

Puasa kali ni saya memang menggunakan PD ni bersama Cinch Tea Mix, untuk berbuka dan bersahur. Sebulan kot saya minum, tanpa langsung air lain. Resultnya??? Saya pergi terawih langsung tak ngantuk. Kalau dulu zaman bujang pun, asik terlelap je time terawih, ni dah ada anak pun alhamdulillah, maintain no sleepy sleepy.. Kalau siangnya, memang payah saya nak ngantuk even bulan puasa tau. Ha, bulan puasa kot..kalo kat ofis, time tengahari la surau jadi packed, tapi tahun ni, saya tak jadi geng surau time lunch.hehe..


Berbuka: Kemana saja saya tetap bawak PD+Cinch Tea Mix

Kisah ESP

Puasa tahun ni jugak, saya memang nak sahut cabaran untuk berdiet!  Saya memang bersahur bersama ESP dan Cinch Shake Mix sahaja.  Sebulan saya amalkan. Waktu berbuka saya banyakkan makan protien. Alhamdulillah, berat saya turun 4 kg, so seminggu se kilo la.. Tapi banyak gile saya dapat pakai baju lelama. Itu pun saya heppy sangat :) Berat saya sebelum puasa 60kg. After puasa 56kg. Ni berat zaman sebelum kawin hokkey!


Sebelum Puasa

Raye (August 2014)

Bonus ESP

Ha, paling penting, saya nak share bonus dengan pengambilan ESP secara konsisten.  Saya memang amik ESP masa bulan puasa hanya  untuk kurus je. Saya belum ada target nak kulit lawa. Nak kurus dulu! Tapi saya ada makan Collagen dan Vivix juga, masa ni. Yang paling saya teruja, kulit saya memang makin rasa lembut. Sedangkan saya dah lama tak cuci muka!(opss saya mmg malas cuci muka la) Saya memang tak suka make up. So, biasa nya , saya cuci muka guna pencuci muka 2 ke 3 kali je seminggu. Tapi bila saya nampak kulit saya berbeza, dan adik saya tegur, kenapa kulit saya nampak lain..Ha, saya dah start gembira la. Bila kawan ofis dah mula tegur, saya rasa mcm malu malu sendiri pulak. Huhu,rahsia saya, saya konsisten consume ESP. Percayalah, kalau kita nak kulit cantik, tak de budget nak makan yang lain,  makan ESP secara konsisten pun, dah ok sangat. 

Raye 2014 with my siblings :::saya? 2 dari kiri :) :::

Saya yakin dengan Shaklee

Sekarang, saya memang yakin habis dengan Shaklee. Saya akui, kalau nak cuba sesuatu supplement, try study dulu. Tengok product macamana. Jangan dengar khabar berita yang bukan bukan. Kebetulan saya ni, memang bukan orang yg suka dengar khabar angin, so kalo ada cerita bukan bukan ni, saya tak cepat melatah. Lagi satu, bila kita consume supplement, most important, hasil nya kene sabar. Macam saya guna Mealshake untuk anak saya sembelit, almost a year jugak, saya baru nampak hasil. Tapi saya takde give up, Hasilnya, sekarang, anak saya bebas dari sembelit. Alhamdulillah. Nak tau, boleh refer link yang saya bagi tu.



Hi!! i'm free from sembelit 

Saya pun pernah juga mengalami healing crisis yang teruk masa makan Vivix. 2-3 bulan saya kerap selsema dan berkahak. Hasilnya sekarang, saya dah tak de nak bersin pepagi. Hidung pun dah tak gatal2. Yangg paling best, saya dah boleh makan budu!! Tapi kalo makan tak hengat dunia, memang la boleh gatal hidung jugak. Agaknya, kalau saya berhenti amik vivix masa healing crisis tu, mesti saya masih kene resdung kan??




Minuman awal pagi saya (Vivix + Collagen)

So, jangan takut alami healing crisis. Lagipun, healing crisis ni, proses penyembuhan yang baik untuk kita. Kena la sabar banyak sikit.

Pengalaman sendiri

Ini antara pengalaman saya sendiri menggunakan pelbagai produk Shaklee..Saya guna,dan saya yakin ia terbaik..Sebab tu saya teringin sangat nak share dengan semua orang!

Kalau nak guna SHAKLEE dan rasa mahal?
Meh contact saya saya boleh buat anda rasa, beli SHAKLEE dengan jimat dan  BOLEH BUAT DUIT


Your Trusted Shaklee Independent Distibutor
Far 0125716112
instagram: farqistina
fbpages: suppleement farqistina

see u there :)
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

3 comments: