Cikgu yang paling BEST!!


Hi peeps!

Hari ni, tajuk cabaran blog adalah Cikgu Yang Paling Best Di Sekolah!

Cikgu ni kadang penting jugak untuk buat kita rase seronok nak g sekolah. Seronok nak belaja subjek tu. Saya memang banyak cikgu yang best dan paling saya  ingati sampai sekarang. Maklum la..zaman sekolah kan zaman muda mudi yang paling gemilang!


Cikgu Faberet!

Zaman sekolah rendah cikgu feberet saya Cikgu Rohani di Sekolah Kebangsaan Gelugor, Kuala Terengganu. Dia cikgu kelas saya. Dia ajar saya BM masa tu. Dia sangat cantik!! Dan dia jugakla yang jebakkan saya dalam pertandingan bercerita masa saya Darjah 1. Itulah permulaan yang seterusnya membawa saya sangat aktif pada zaman sekolah rendah.

Masa sekolah menengah, saya di  Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Mansor, Kuala Terengganu. Saya sekolah kat sekolah biasa biasa aje.. Tapi kat sini cikgu feberet saya adalah Teacher Rusini dan Teacher Yasmin. Persamaan mereka? Mereka ajar saya English. Sorang time saya Form 3 sorang time saya Form 5. Teacher Rusini tu, buat saya in love nak study dan improve English saya.  Saya suka cara pendekatan dia ajar English. Padahal English dari sekolah rendah dah belajar kan??Tapi dengan dia, takkan rase English tu susah. Tapi seronok! Teacher Yasmin pulak memang sangat cool dan relax. Sangat sempoi dan tegasnya ada dalam senyum nya. Saya rase, dia sangat komited dengan kerjanya...Suka tgk gayanya mengajar!!

Dah lama tak jumpa dorang.. Tapi saya gembira sangat bile saya jumpe dorang, mesti dorang still igt saya!!

Semoga Allah lindungi mereka!

Your trusted shaklee distributor
Far 0125716112
insta: Farqistina
fbpages: Supplement Farqistina

SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment