Parents: Tips Jadi parents hebat!


Assalamualaikum w.b.t

Hi peeps!!

Hari ni saya memenuhi cabaran blog lagi iaitu PARENTS!! So saya nak buat beberapa sharing, pasal tanggungjawab parents pada seorang anak. Kadang kita terlepas pandang. Same goes to me..Sebab tu saya nak kene rajin cari ilmu didik anak dengan betul.


Tanggangjawab bila jadi parents

Selepas jadi ibu, saya nampak tanggungjawab menjaga amanah yang Allah berikan tu sangat besar! Teringat kata kata Ust Don Daniyal:

"Real job kita dekat rumah, jangan jadikan real job kita di ofis. Anak itu keutamaan kita. Kita cari rezeki untuk diberikan kepada anak. Kita cari duit untuk besarkan seorang Khalifah"

Lagi satu yang boleh saya share yang Ust Don Daniyal kata:

"Kadang kita terlepas pandang tentang perkataan wajib dan belanja. Hak seorang anak tu untuk dapatkan makanan, tempat tinggal, duit, bagi ilmu dan kasih sayang. Itu tanggungjawab WAJIB untuk seorang parents pada anak mereka. Tapi belanjakan itu, apa yang kita bagi tanpa anak minta! Malahan sebaik baik sedekah adalah belanja ahli keluarga kita"

So peeps!!  jom kite cuba perbaiki ape yg kite terkurang!!
Saya rase, lepas ni, saya kene minum Cinch Tea Mix Shaklee setiap petang. Supaya saya takla lemau je balik umah.. Tau je la kan, bile lemau mula lan nak marah marah!

Itu saya tau!!



 ok bye!


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment