Kenangan zaman kanak kanak...


Salam semua..

Cabaran blog hari ni bertajuk: Kenangan zaman kanak kanak!.. Hehe, so interesting!!

Zaman kanak kanak adalah zaman yang paling best kan!! Zaman yang semua benda kita boleh buat. Zaman yang hanya fikir tentang esok nak main ape..Cuma fikir, takut mak marah..Haha.


Cerita Kanak kanak saya..

Saya memang sangat panjang akal masa zaman kanak kanak..Semua benda saya nak buat, memang kalau setakat kene marah tu sangat lah biasa..Yang paling tak tahan, aktiviti saya banyak sangat aktiviti lelaki. Mau la, mak n ayah saya tak bising.. Tapi bila di ingatkan kembali, waktu waktu kene marah tu la, yang paling saya rindu yang paling saya ingat.

Hari ni saya nak citer kenangan zaman kanak kanak yang paling saya ingat dan antara cerita kenangan saya dengan arwah ayah saya.  Kisahnya, masa tu saya ikut kawan saya cari ikan kat bendang belakang umah. Punya la berani, balik pun dah dekat maghrib. Memang sahih la, sampai je rumah arwah ayah saya dah tunggu depan pintu!! Confirm kene marah kan.. Teruk giler kene masa tu..Huhuhu..

Tapi, the best moment, bila time makan malam, arwah ayah saya datang dekat saya dan cuba pujuk saya.  Moment tu, memang boleh buat hati kecik saya tersentuh. Sebab tu, kenangan tu  segar smpi sekarang. Walaupun dah berpuluh puluh tahun perkara tu berlaku. 

As a budak kecik time tu, memang saya sedih sangat sebab kene marah. Tapi, bila hanya sedikit saje arwah ayah saya tunjukkan rasa ambil berat, saya dah boleh gembira dan ingat peristiwa tu sampai sekarang!

Banyak yang saya boleh jadikan iktibar dari kenangan tu. Kadang, dengan hanya sedikit luahan kasih sayang, dah mampu nak ubah seluruh fikiran dan kehidupan orang. 

So peeps.. jangan lupa pujuk anak kita, selepas buat punishment. Terangkan tentang apa kesalahan dia, dan kenapa dia kene hukum begitu.. Mesti anak kita akan lebih rapat dengan kita..

Sekarang?

Saya kenal Shaklee pun, asalnya dari arwah ayah saya. Arwah ayah saya yang cuba supplement tu, untuk sakit jantung. Paling saya ingat dia amik Omega Guard.  Sekarang, saya dah jadi Distributor Shaklee. Share kebaikan Shaklee dengan semua orang..Kalau arwah ayah saya masih ada, saya yakin dia mesti kagum dengan saya!!

Sebab?? Arwah ayah saya, memang dari dulu penyokong segala aktiviti saya dr sekolah sampaila saya bekerja. Arwah la, suruh saya jadi pensyarah. Dan waktu saya dapat offer kerja pensyarah, arwah jugakla, yang beria ria suruh saya pergi walaupun masa tu arwah di hospital. Dan juga..dalam perjalanan untuk lapor diri jugalah..arwah dah pergi tinggalkan saya selama lamanya..

Semangat arwah ada dengan saya. Kasih sayang dia buat saya jadi bersungguh sungguh tiap kali berdepan dengan student saya. Semoga, saya juga berjaya Distributor Shaklee yang berjaya dan dapat tolong ramai lagi orang.

Al Fatihah untuk arwah ayah saya.





Salam Sayang
far


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment