Makanan tambahan untuk saya..


Assalamualaikum..

Haii..jumpe lagi kite!! Hari ni saya nak  sambung lagi citer pasal photo challenge. Hari ni kisahnya pasal "Favourite Supplement".   

Kalau u all nak tahu, saya ni bukan lah org yang senang nak percaya dengan supplement.. Ntah..mungkin agaknya saya selalu di momok kan  makan supplement nanti dapat banyak penyakit! Apalagi,  mau tak takut!! Tapi..segalanya berubah lepas saya memberanikan diri mencari supplement masa saya menyusukan qistina. Ceritanya ada saya tulis kat sini Pengalaman Dengan Shaklee

Ihsan google

Supplement Saya

Sekarang fikiran saya dah totally berubah. Saya pun dah bertukar jadi distributor supplement terkenal. Ape? Mestila Shaklee. Saya guna tanpa rasa was was. Saya berpuas hati dengan kesannya, dan saya hepi, sebab saya dah boleh amalkan kehidupan lagi yakin. Kenapa?? Yelah, lebih yakin nak makan makanan berlemak,(sebab sy memang suka makan). Yang paling penting, alhamdulillah, saya lebih yakin dengan tahap kesihatan saya. Saya dah jarang g klinik. Susah dah nak telan ubat angin, atau ubat resdung. Cukup setakat saya amik Vitamin C dan Nutriferon. Tapi, mind setting saya,

"Supplement ni makanan tambahan, bukan UBAT!!Janganla ingat nak makan supplement hari ni, esok terus nampak kesan"

Supplement Untuk Qistina

Satu perkara lagi yg saya syukur sangat, sebab Allah dah temukan saya dengan Mealshake. . Serius, qistina memang suffer lama dengan sembelit. Saya memang dah usaha memacam nak handle masalah ni, last skali guna Mealshake, alhamdulillah masalah sembelit dah takde lagi... Kisahnye, ada saya tulis kan kt  sini Qistina bebas sembelit.

Supplement Favourite Saya

Antara sebab kenapa saya setia dengan Shaklee, sebab saya dah jumpe keserasian saya. berfaedah utk saya dan anak saya. Lagi la, sy dapat duit pocket lagi.Kiki, itu lagi la paling best. Dalam banyak banyak supplement yang paling saya suka?? Mestilah Vivix, Omega Guard, Herblax dan Cinch Energy Tea Mix. 

Banyak lagi yang best dan sy gunakan. Tapi yang ni saya bagi priority sebab saya sekarang tengah nak kurus.  Nak kurus, kene amik jugak Cinch Shake n ESP tau..Tapi u all, kalau dah makan banyak hari tu, janganla amik Cinch. Sebab Cinch tu meal replacement. U all boleh fokus kat nak bakar lemak untuk hari tu tau..Itu sedikit tips dari saya.Tapi alhamdulillah, menjak saya konsisten, ramai org dah tegur saya kurus! I liokee

My supplement: i love most!
Vivix tu haruslah untuk kesihatan saya yang menyeluruh. Boleh jadi anti kanser, boleh kawal gula, boleh bakar lemak. Saya suggest sangat kalau orang yang cari supplement tapi malas nak makan banyak banyak, Vivix adalah jawapan paling tepat!!! U all beli, dan anggap itu mcm pelaburan kesihatan. Memang agak mahal, tapi serius berbaloi. Dengan kesihatan tak boleh la nak berkira sangat kan?? 

Kalau nak berhenti merokok pun boleh juga dengan Vivix ni.,Orang yang sakit jantung pun sesuai.., Yang asas nya bile sebut Vivix adalah anti aging. Tapi bile sebut anti aging orang hanya pandang pada elak muka berkedut. Vivix give more n more. Vivix ni, kerjenye adalah perbetulkan sel sel rosak yang tak sihat di badan kita. Asal nye penyakit dari sel yang tak sihat. Jadi Vivix ni bukan saja dpt betulkan sel yang tak sihat tapi boleh bantu untuk hasilkan sel yang lebih sihat!

Sebab tu la, saya sayang sangat dengan Vivix ni. 

Cinch Energy Tea Mix pule saya sangat perlukan ia masa saya mengantuk. Sape kerap minum kafein utk hilangkan mengantuk?? Oh saya sangat cadangkan Cinch Tea ni. Dah la ada pelbagai campuran teh. Teh ni langsung tak berperisa. Original!! Tak de langsung manis. Kalau org nak diet, tetiap hari harus minum ni. Cinch Tea ni penggalak metabolisme badan. Agak sape ada masalah metabolisme badan slow, better la cuba ni.. Memang u all akan rase kelainannya.


Omega Guard juga untuk saya bakar lemak! Meh saya citer skit pasal Omega. Omega Guard ni sebenarnya minyak ikan dari Shaklee. Minyak ikan Shaklee antara minyak ikan terbaik kat dunia tau. Salah satu sebab, Shaklee ni gunakan proses penyulingan yang terbaik untuk pastikan minyak ikan yang diperolehi tu sangat tulen!Ape yang ada dalam minyak ikan?? Dalam nye ada asid lemak. Dan kenapa asid lemak yang baik boleh dpt kat ikan laut dalam???

Kita semua dh tahu, laut dalam tu sangat sejukkk.. Takat beku nye rendah. Bile takat beku rendah, semua benda senang nak beku. Maha Hebat Allah SWT telah kurniakan ikan ikan ini lemak yang boleh panaskan mereka. Lemak ini la, kita panggil asid lemak yang dikenali sebagai Omega 3.

So setelah ditapis atau disuling dengan kaedah terbaik, terjadi lah Omega Guard Shaklee. Sebab tu la, kita boleh gunakan Omega Guard untuk bakar lemak!!

Cantik dengan Shaklee!


Pencuci muka Shaklee yang best

Ini pulak pencuci muka baru saya. NutriWhite. First impression saya adalah??? Ianya sangat jimat. Takde bau langsung. Saya yakin ianya sangat semulajadi. Lepas basuh muka, memang TAKDE langsung muka kering or gatal gatal. Muka sangat selesa. Boleh sekatakan tona kulit. Saya  baru je pakai, tapi saya sangat puas hati!!

Ni Mealshake untuk Qistina. Saya pun bg dia Omega Guard. Minyak ikan untuk perkembangan otaknye..Semoga anak saya sihat bagai juara!!

Mealshake untuk anak


Okey, itu sahaja cerita saya pasal supplement saya. Cerita orang yang langsung tak pernah makan supplement, tapi kini penjual supplement!!

U all,  kalau nak carik supplement, contact saye ye :)


Your trusted shaklee distributor
Far 0125716112
insta: Farqistina
fbpages: Supplement Farqistina


SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment