Degupan Jantung Laju Mungkin Petanda Awal Sakit Jantung


Hi peeps!

Degupan jantung laju, ataupun irregular heart beat biasanya akan berlaku secara tetiba. Masalah ini, kerap berlaku selepas lakukan aktiviti sukan yang lasak, penat, stress dan juga terkejut. Keadaan ini sebenarnya sama dengan keadaan tetiba kita rasa berdebar. Tapi, degupan jantung yang laju datang bersama keadaan itu, memang ianya tiada masalah. Tetapi sekiranya degupan jantung yang laju itu datang secara tetiba dan dalam keadaan rehat, yes! Itu petanda badan anda bermasalah.


Degupan Jantung

Degupan jantung normal adalah 60-100 seminit. Namun andai ianya tidak normal, ianya mungkin melebihi 100 kali dalam masa seminit. Pelbagai faktor boleh menumbang keadaan ini antaranya adalah kurangnya minum air. Pabila kita kurang minum air, elektrolit dalam darah akan tidak seimbang, dan menyebabkan jantung akan berdegup dengan lebih laju.Ataupun dengan lebih jelas lagi, aktiviti elektrikal dalam jantung terganggu. Ini ada di terangkan dengan lebih jelas lagi oleh seorang Dr di Hospital Kuala Lumpur. Degupan Jantung Tak Sempurna Tanda Badan Tidak Normal.




Antara sebab lain juga adalah kekerapan minum kopi, teh.pil diet dan juga stress. Tidak ketinggalan juga masalah ini mungkin disebabkan anda mengalami masalah Jantung, Kencing Manis, Darah Tinggi.


Penjagaan Jantung

Untuk penjagaan jantung sihat, anda digalakkan berjumpa Dr untuk memastikan ketidak selesaan pada jantung anda. Boleh juga amalkan supplement yang boleh mengawal tekanan darah dan mengawal degupan jantung yang mengandungi COQ-10. Dalam Shaklee, terdapat beberapa supplement untuk mengawal degupan jantung dan kolestrol iaitu COQ Health, Phytocol-ST, Omega Guard dan juga Garlic. Ianya sangat sesuai untuk mereka yang menjaga tekanan darah, kolestrol dan degupan jantung.


              

Disamping pengamalan supplement, jangan lupa rajin kan bersenam dan amalkan makanan sihat. Supplement hanya lah melengkapkan nutrisi anda. Ianya bukan ubat. Untuk kesan yang bagus, rajinkan makan makanan berkhasiat dan amalkan gaya hidup sihat.



Untuk pertanyaan, boleh contact saya. Saya boleh membantu pemilihan supplement terbaik untuk anda.

Far 0125716112
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment