Masalah Buah Pinggang Bukan Penamat Kehidupan Anda

Assalamualaikum w.b.t


Masalah buah pinggang adalah antara masalah kesihatan yang kronik. Ianya kerana, buah pinggang memainkan fungsi yang penting pada badan manusia. Buah pinggang merupakan tempat pembuangan bahan kumuh seperti urea dari badan manusia. Ianya juga mengawal tekanan darah dan mengawal asid dalam darah. Disamping itu, buah pinggang lah juga tempat pembuangan cecair yang berlebihan dari badan. Andai buah pinggang bermasalah, seterusnya banyak lagi masalah yang oleh timbul.



Punca Masalah Buah Pinggang

Banyak faktor yang boleh menyumbang kepada masalah buah pinggang. Antaranya adalah penyumabtan arteri darah dibuah pinggang.ketumbuhan,batu karang dan suka mengamalkna ubatan merbahaya. Punca utama yang biasa kita ketahui adalah kencing manis dan juga darah tinggi.Punca lain yang boleh menyebabkan masalah buah pinggang adalah:
  • Tidak mengamalkan makanan seimbang
  • Pengambilan daging merah yang banyak
  • Kurang minum air
  • Merokok
  • Banyak pengambilan kafien
  • Kurang bersenam.
Ini adalah punca kenapa badan kita diserang masalah buah pinggang. Masalah yang biasa kita dengar, bila kita ada masalah buah pinggang, banyak supplement atau pun ubat yang tak dapat kita makan. Tapi alhamdulillah, daripada feedback yang saya dengar, ramai pengguna supplement shaklee menyatakan, mereka tiada masalah menggunakan supplement shaklee walaupun ada masalah buah pinggang.

Kes Pertama:

Salah satunya adalah, seperti gambar dibawah ini, seorang rakannya mengalami masalah nephrotic syndrome. Boleh refer penyakit nephrotic syndrome disini: Nephrotic SyndromeMasalah itu disebabkan oleh penyakit SLE yang dihidapi nya. Daripada komplikasi itu, rakannya mengalami masalah kencing berbuih. Namun, setelah menggunakan VIVIX, masalah kencing berbuih itu sudah tiada.Kini, dia telah mengambil VIVIX, untuk botol kedua.



Kes Kedua

Seorang sepupu kepada rakan saya, mengalami masalah kencing manis dan darah tinggi yang sangat teruk. Masalah itu berlarutan, sehingga menyebabkan dia tidak dapat berjalanBuah pinggangnya juga turut mengalami masalah, sehingga Doktor tidak galakkan pengambilan ubat lain selain daripada nasihat Doktor. Namun,atas nasihat kawan, dia mencuba VIVIX. Semasa pertemuan bersama Doktor, Doktor terkejut dengan keadaan kesihatannya dan dia boleh kembali berjalan! Doktor mencadangkan dia teruskan pengambilan VIVIX,kerana ianya mesra buah pinggang. 

Kes Ketiga

Masalah akibatnya ibu nya terpaksa menjalani hemodalisis. Setiap kali proses itu dijalan kan, ibunya mengalami masalah sakit sendi yang teramat sangat. Melihat ibu yang seringkali menangis akibat sakit, dia telah mencuba Ostematrix, AJHT dan Omega Guard. Keadaannya makin pulih dan ibu nya dapat tidur dengan lena. Keadaan ini dapat diperolehi selepas 4 hari menggunakan supplement itu. apa yang paling mengejutkan, selepas proses hemodalisis, ibunya sudah tidak mengalami masalah sendi lagi.Tiada lagi penggunaan tongkat. Pakar Nefrologi juga terkejut, dengan keadaan darah ibunya. Sangkaannya doktor tidak bersetuju dengan pengambilan semua supplement itu, namun Doktor bersetuju, dan meyatakan supplement itu baik, dan boleh terus diamalkan. 




Sememangnya, ramai pengguna Shaklee akan bersetuju dengan penggunaan supplement Shaklee secara konsisten mampu memberi kesan baik terhadap kesihatan. Namun, ianya perlu kesungguhan, dan keyakinan kepada penggunanya.

Ianya yang mesra buah pinggang, mampu memberi nafas baru kepada pesakit buah pinggang. Vivix adalah tonik yang yang kaya resevatrol dan polifenol. Diuji secara klinikal dapat membantu kerosakkan DNA, pengawalan genetik, memberi tenaga tenaga kepada sel dan elakkan penimbunan protien AGE. Boleh dapatkan penerangan yang lebih jelas tentang kebaikan Vivix disini: Kebaikan Vivix. Ini pula tentang kebaikan Resevatrol: Resevatrol

Segala penyakit, adalah berpunca daripada sel yang tidak sihat. Sel akan mati setiap hari begitu juga sel baru yang akan keluar setiap hari. Namun, kita perlu mendapatkan sel baru yang hidup adalah lebih sihat daripada sebelumnya. Itulah guna VIVIX!


Okey, kalau ingin tahu banyak lagi pasal VIVIX, boleh tanya saya. Ini adalah supplement faberet saya tau.

Semoga Vivix mampu memberi nafas baru pada semua pesakit buah pinggang.

Bye

0125716112
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment