Masalah Keputihan Boleh Jejaskan Keharmonian Rumahtangga

Hi peeps!!

Opss!! Keputihan?? Memang menjadi mimpi ngeri semua wanita -wanita jelita di luar sana. Apatah lagi kalau masalah ini boleh mengganggu keintiman pasangan yang berumah tangga. Jangan rasa malu untuk ke depan dan mencari penyelesaian berkaitan masalah itu. Sekiranya itu adalah jawapan terbaik dalam  menghangatkan kembali aktiviti bilik tidur anda!




Kenapa Keputihan Boleh Jadi Masalah Rumahtangga?

Keputihan ni ada dua jenis. Satu yang normal dan satu lagi yang abnormal. Yang datangkan masalah adalah yang abnormal ni. Sebab, yang abnormal ni akan mengeluarkan bau yang kurang selesa dan boleh dikatakan bau nya memang sangat busuk. Terutamanya yang berpenyakit.Kesannya? Mesti suami akan menjauhkan diri. Isunya, ramai wanita mahupun suami MALU untuk berterus terang tentang isu begini. Natijahnya, berlakulah perkara perkara yang tak di ingini. Anda sangat silap, kalau merasakan masalah keputihan masalah biasa. Cuba baca ni.



Pasangan perlu untuk berterus terang dan mencari jalan keluar. Ramai juga wanita tidak tahu, adakah keadaan cecair yang keluar dari alat sulit mereka adalah normal atau tidak. Jadi, pentingnya untuk mendapat nasihat doktor, sekiranya terdapat perubahan yang sangat ketara pada badan kita.

Tips Elak Masalah Keputihan

 Antara tips dan cadangan yang boleh mengelakkan dari masalah keputihan:
  1. Keringkan alat sulit anda selepas selesai urusan di tandas. Pastikan keadaan nya benar-benar kering. Penting! Untuk mengelakkan bakteria berkeluarga disitu.
  2. Pastikan pakaian dalam anda diperbuat daripada kain yang selesa dan tidak gatal
  3. Pastikan pembersih alat sulit mempunyai PH yang sesuai
  4. Kerap menukar pad sewaktu period.
  5. Elakkan mengamalkan ubat atau bahan semburan pada alat sulit
Ini antara tips yang boleh dijadikan panduan dalam penjagaan alat sulit wanita. Langkah penjagaan ini penting untuk mengelakkan diri anda dari masalah keputihan. Banyak lagi info berguna berkaitan dengan masalah  keputihan dengan melayari portal kesihatan ini .Masalah Keputihan.

Merawat Masalah Keputihan

Terdapat pelbagai cara untuk merawat masalah keputihan. Antara yang boleh di amalkan ialah membasuh alat sulit dengan air sireh yang telah di rebus. Seeloknya, jadikan ianya satu amalan harian anda. Boleh juga di amalkan sewaktu dalam pantang. Daun sireh memang telah lama dikenali sebagai antiseptik semulajadi. Selain dari itu, boleh juga merawat nya dengan mengamalkan supplement seperti Alfalfa Complex dan Garlic. Kombinasi kedua  supplement ini adalah untuk mengawal pembiakan kulat pada alat sulit dan memelihara alat sulit anda dengan lebih baik.




Alfalfa juga, dikenali sebagai "perapat moden" dan memang sangat di sukai ramai wanita. Antara pengakuan jujur dari penggunanya boleh refer di bawah ni:

Ibu ini telah mengamalkan Alfalfa sebagai milk booster nya. Tanpa disedari, masalah keputihan nya juga semakin berkurang. Masalah kegatalan dan ekzema nya juga beransur pulih. Yang paling menggembirakan dia, pabila si suami berkata dia umpama masih anak dara walaupun dah mempunyai anak.

Alhamdulillah, ibu ini, mengambil langkah yang sangat bijak, dalam membahagiakan lagi suaminya, dan juga membebaskan diri dia dari masalah keputihan dan  ekzema. Rumah tangga yang sangat bahagia, adalah bermula ari isteri yang bijak!

Seandainya, anda mahu merubah suasana di bilik tidur anda, dan ingin keluarkan dari masalah keputihan, sekarang adalah masa anda bertindak. 

Harmonikan malam  malam anda!
Jauhi dari masalah KEPUTIHAN

Contact saya, untuk nasihat dan cara makan yang terbaik.

Far 0125716112
Fb pages: Supplement Farqistina
Ig: Farqistina
SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment