Hati Berlemak Boleh Mengakibatkan Penyakit Barah Hati


Assalamualaikum w.b.t

Hepatitis atau lebih biasa kita dengar sebagai penyakit hati. Hepatitis ada tiga jenis iaitu Hepatitis A, Hepatitis B dan Hepatitis C. Kesemua nya adalah penyakit hati yang datangnya daripada, kekurangan zat makanan yang mencukupi, pengambilan alkohol yang banyak, penggunaan ubat-ubatan yang banyak, minuman berkarbonat dan juga penggunaan racun perosak.  Namun, hari ini saya ingin fokuskan berkaitan Penyakit Hati Berlemak. 



Penyakit Hati Berlemak

Penyakit ini memang kerap di kaitankan dengan orang yang obesiti dan juga pesakit diabetes. Ianya adalah keadaan dimana hati itu diselaputi lemak yang tepu. Keadaan ini, akan mengakibatkan penyakit yang lain seperti barah hati. Antara punca penyakit ini adalah datang nya daripada pengambilan alkohol yang berlebihan, diet yang tidak seimbang, penurunan berat badan yang mendadak, batuk kering, dan juga penggunaan ubat yang tertentu. Kesemua faktor ini, boleh mengakibatkan penyakit hati berlemak. Penyakit ini boleh menyerang pesakit seawal umur 15 tahun. 

Tanda Awal Penyakit Hati Berlemak

Memang tiada patanda awal terhadap pesakit. Namun, pesakit kebanyakkan akan mengalami sakit di abdomen atas dan juga kepenatan yang melampau. Penyakit ini adalah tidak merbahaya, namun andai tidak di ubati boleh membawa kepada kanser hati,fibriosis, sirosis hati, busung dan juga pembengkakan kaki.


Siapa yang berisiko?

Seperti yang saya kongsikan diatas tadi, antara mereka yang berisiko adalah:
  • Obesiti
  • Pesakit Kencing manis
  • Ibu mengandung
  • Kegagalan pengambilan makanan berkhasiat
  • Sindrom Reye 
  • Pengambilan ubatan
Tapi jangan risa, ada ibu yang mengalami masalah ini ketika mengandung, namun ianya akan berkahir selepas melahirkan anak.

Perubatan Terhadap Hati Berlemak

Hati berlemak boleh di ubati mengikut masalah pesakit. Sekiranya obesiti,maka boleh mengurangkan berat badan secara berperingkat. Ini sangat penting kerana, sekiranya badan kita mengalami proses penurunan yang drastik, ianya turut boleh membawa kepada masalah hati. Kepada mereka yang mengambil alkohol yang banyak, sebaiknya harus berhenti untuk mengelakkan penyakit ini berterusan. 

Penyakit ini, tidak merbahaya, dan boleh di rawati. Namu, kegagalan anda mengambil tahu berkaitan isu ini boleh menjadikan ape penyakit ini berleluasa dan seterusnya akan lebih parah.

Boleh amalakan DTX Complex, keluaran Shaklee bagi menjaga hati yang sihat.
Jom kita sihat dengan hebat.
Jangan biarkan badan anda sakit.
Cepat dapatkan rawatan.

Far 0125716112

**kredit pada:
1. Masalah Penyakit Hati
2. Pembunuh Senyap
3. Penyakit Hati Berlemak

SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment