Sakit Sendi Punca Tua Sebelum Usia


Assalamualaikum semua..

Tua sebelum usia? Nak ke tak nak?? Saya seriously tak nak!! Tak kira la dari segi rupa bentuk, ataupun luaran. Memang biasa sangat kalau orang muda remaja dah mengeluh sakit pinggang, sakit kaki, mesti mak mak kita akan kata "belum tua pun dah sakit macam macam" betul tak??  So, anda yang masih muda, jangan la biarkan sakit sendi menjadi asbab untuk anda di katakan TUA SEBELUM USIA.

Ihsan Google

Punca Sakit Sendi

Kenapa boleh sakit sendi?? Sendi ni wujud pada setiap tulang yang bergabung. Jangan salah faham tau, tulang susah nak sakit, tapi yang selalu jadi sakit adalah tisu luaran, otot, ligamen, pangkal saraf dan lagi satu sendi. Antara punca masalah sendi ini boleh sakit antaranya:
  1. Berat badan berlebihan
  2. Kecederaan macam kemalangan
  3. Terseliuh
  4. Stress
  5. Ketumbuhan
Ini hanya 5 sahaja faktor, ada banyak lagi faktor yang boleh menyumbangkan anda sakit sendi. Nak tahu, boleh baca disini Sakit Sendi

Elakkan Sakit Sendi

Kalau anda sayang kan umur anda yang masih muda, dan tak nak dilabelkan sebagai orang tau, atau tak nak masalah sendi menjadi kritikal, anda perlulah lakukan sesuatu. Kalau anda dapat pastikan sakit sendi itu datang daripada berat badan yang berlebihan, anda boleh mengamalkan cara hidup yang lebih sihat. Atau, dengan kata lain berdiet! Pening nak diet? Saya ada cadangan. Meh baca sini. Kurus Yang Sihat.  

Ihsan Google


Anda juga kena berjumpa doktor, sekiranya sakit pada sendi jadi lebih luar biasa. Bukan ape, kekadang boleh juga ada masalah ketumbuhan atau pun penyakit tulang. Boleh jadi juga anda adalah pengidap Arthritis! So jangan ambil senang dengan kesakitan yang di alami. Kalau yang wanita pula, boleh la, kurangkan pakai kasut tumit tinggi ye.Dan jangan lupa,  elakkan duduk pada posture yang salah. 

Amalkan Pengambilan Bosswellia Serrata Untuk Hindari Sakit Sendi

Apakah Bosswellia Serrata? Dipercayai sangat mujarab dalam mengatasi masalah keradangan pada sendi. Ianya juga mampu menjaga sendi sendi anda dengan baik. Orang yang kerap berjalan atau banyak lakukan aktiviti berjalan, penting sangat dalam amalkan Bosswellia Serrata ni. 

Macamana ingin mencari makanan yang ada Bosswellia Serrata?

Produk Shaklee yang bernama AJHT (Advanced Joint Health Tablet)  memang telah di buat khas untuk pesakit sendi. Ianya memang mengandungi ekstrak Bosswellia Serrata bersama esktrak jagung, Vitamin C dan Zink. Semua ini adalah penting dalam menjaga keadaan sendi anda. Jangan risau, kalau anda memang sering sakit sendi akibat berat badan yang berlebihan, posture badan yang salah dan selalu pakai kasut tumit tinggi, anda perlu ambil sekali Ostematrix.  Ini boleh elakkan anda daripada mengambil ubat tahan sakit yang terlalu banyak. Tahu kan apa effect pengambilan ubat tahan sakit yang banyak??

Kata Penggunanya

Gembira bukan kepalang bila si ibu nya telah pulih dan boleh sembahyang terawih 20 rakaat!! Semua anak ingin mak mereka sihat kan??

Mungkin sekarang masa anda, berikan senyuman pada ibu anda supaya tiada sakit sendi? Atau tibanya masa anda tidak lagi kelihatan tua sebelum usia??

Apa tunggu lagi..

Far 0125716112



SHARE
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment